Auteur |
Onderwerp |
|
Patrir
Belgium
54 berichten |
Geplaatst - 14 jan 2009 : 07:54:46
|
Goede morgen,
Na enkele maanden onderbreking is mijn baan afgewerkt. Op het eerste zicht lijkt dit redelijk goed te functioneren. Na en tijdje automatisch rijden loopt het totaal verkeerd, wisselstraten worden te vroeg of te laat vrijgegeven met alle gevolgen van dien. Wat doe ik fout?
(Twin-Center, Viessmann 5233, Piko wisseldecoders)
Mvg, Patrick
Download Attachment: Zuidwest.bck 47,14 KB |
|
fred spierenburg
Netherlands
58 Posts |
Geplaatst - 14 jan 2009 : 10:27:01
|
Patric,
Wissel 16 in de overgang van blok 16 naar 13 staat verkeerd geselecteerd. Misschien dat die na verloop van tijd de boel in de war gooit
groeten, Fred |
|
|
Patrir
Belgium
54 Posts |
Geplaatst - 14 jan 2009 : 16:51:59
|
Dank voor de snelle reactie, doch dit lost het probleem niet op.
Mvg, Patrick |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 14 jan 2009 : 17:30:40
|
Patrick,
Ik kan niks raars vinden zo 1 2 3. Wat ik wel gedaan is bij baanplan onderhouden de route tussen 2 blokken ook geselecteerd net zoals je de wissels geselecteerd heb. Heb het maar met een paar gedaan de rest moet jezelf doen. Wat ik me afvraag of de terugmeldingen wel ok zijn. Ik kan dat hier niet controleren maar jij wel op je baan met o.a. punt in blok. Het kan zomaar zijn dat de geïsoleerde rails verschoven is en contact maakt met de andere bezetmelder. Als er tussen 2 melders een stukje rail ligt zonder bezetmelder dan kan het eigenlijk niet. Het heeft er alle schijn van dat het zo is. De trein stopt niet en rijdt door omdat de verwachte melder niet komt.
Ik zou dit eerst controleren, zeker als je zegt na een paar maanden niet gereden, temperatuur schommelingen etc. Moet je wel met 1 trein tegelijk doen anders raak je de draad kwijt.
Download Attachment: 200911474957.bck 48,51 KB
Grtz Rob
TC / DCC - N Spoor - Koploper -tijdperk V/VI Duits |
|
|
P de Reede
Netherlands
256 Posts |
Geplaatst - 14 jan 2009 : 17:50:22
|
Patrick,
Volgens mij moet je het zoeken bij de bezetmelders,die moet je vastleggen in het blok
Mvg Piet
PWJde Reede |
|
|
Patrir
Belgium
54 Posts |
Geplaatst - 14 jan 2009 : 18:04:37
|
Hallo,
Allen bedankt voor de reactie. Tijdens het weekend ga ik de tips eens overlopen, mogelijk kom ik er uit.
Mvg, Patrick |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 14 jan 2009 : 18:49:09
|
Hallo Patrick,
vermoedelijk zit er een groot probleem met een keeropdracht in blok 9, komend vanuit blok 13 en 14 staat aangevinkt dat een trein moet keren om in blok 17, 18 en 19 te komen, deze keeropdrachten moeten weggehaald worden,
Er zit nog een probleem met een keeropdracht in blok 9, komend vanuit blok 17, 18 en 19 staat niet aangevinkt dat een trein moet keren om in blok 10, 15 en 16 te komen, deze keeropdrachten moeten juist nog aangevinkt worden,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
Bewerkt door Wissels op 14 jan 2009 19:10:00 |
|
|
Patrir
Belgium
54 Posts |
Geplaatst - 17 jan 2009 : 07:59:12
|
Goede morgen,
Een wissel welke niet altijd goed schakeld,d.w.z wisseltongen worden niet omgezet. Deze wissel is niet zichtbaar waardoor optisch controle onmogelijk is. De bevestiging van deze wissel heb ik losgemaakt(nageltje) en tot nu toe verloopt dit goed. (Inderdaad de omgevingtemperatuur is hoger dan gewoonlijk) Verder heb ik ook de foutieve keer-opdrachten aangepast, maar dit kan de oorzaak niet zijn daar er vanuit blok 17,18 en 19 tot nu toe geen treinen vertrekken. Hartelijk dank voor de nuttige informatie.
Mvg, Patrick
|
|
|
|
Onderwerp |
|