Auteur |
Onderwerp |
|
jerry
Netherlands
71 berichten |
Geplaatst - 07 dec 2008 : 12:34:13
|
ik heb onlangs een kraan gekocht van roco nu wil ik deze met koploper bedienen er zat een joystick van trust bij(lomp ding) maar wat ik doe en hoe ik ook instel hij wil niet met koploper werken doe ik iets verkeerd of is dat weer n roco beschermming voor eigen spullen als ik m met de tams easy control bedien gaat t wel |
|
hubertus
Netherlands
1989 Posts |
Geplaatst - 07 dec 2008 : 14:14:41
|
Hoi Jerry,
Allereerst,zou je alsjeblieft hoofdletters, punten en komma's wilen gebruiken. Je reacties zijn nu erg slecht te volgen.
Dan mbt je probleem, ik weet niet welke roco kraan je precies hebt, maar roco kranen bestaan in motorola en in dcc formaat. Heb je in koploper het juiste type geselecteerd?
groet, Huub |
|
|
jerry
Netherlands
71 Posts |
Geplaatst - 07 dec 2008 : 16:37:38
|
Heb ik nooit aan gedacht. ga dat 1rst controleren. Ben nu bezig met een baan opbouwen,maar als t zover is zal ik er wel op terug komen. Denk dat t wel opgelost is |
|
|
tomprins
Netherlands
538 Posts |
Geplaatst - 07 dec 2008 : 18:04:22
|
Jerry,
Mocht het Motorola zijn dan is het adres 30, denk er dan wel aan dat je Motorola-oud selecteert, anders werkt hij niet.
Met vriendelijke groet,
Tom Prins Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
|
|
|
Peter Landsweers
Netherlands
54 Posts |
Geplaatst - 23 dec 2008 : 23:29:36
|
Hallo Koplopers,
Ik heb ook sinds kort de Roco kraan (no 40115) en heb deze werkend in Koploper 6.5 in combinatie met mijn IB.
Met de IB wordt de kraan door het DCC 28 protocol bestuurd (standaard adres 6), wel even volgens de handleiding CV53=2 instellen.
In Koploper heb ik kraantype "Marklin 46715" gedefinieerd (alle andere mogelijkheden hadden geen of beperkt resultaat) en zowaar alle 3 functies werken: - met de muis in het window van extra functies
- met de pijltjes en page-up/page-down toetsen van het toetsenbord
De 4e functie (magneet) wil ik gebruiken voor verlichting.
Echter 2 functies zijn omgedraaid: Bediening van kraan draaien resulteert in haak omhoog/omlaag en vice versa.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Vriendelijke groeten en prettige feestdagn Peter
H0 gelijkstroom + Intellibox + Pentium 3 + Koploper 6.5 + Widescreen = PLEZIER |
|
|
jerry
Netherlands
71 Posts |
Geplaatst - 12 jan 2009 : 20:52:43
|
heb net als peter t zelfde probleem draaien en hijsen zijn omgekeerd op de tams easy control werkt alles wel F1 hijsen F2 giek F3 draaien 53 staat op 2 is dit op een manier in koploper aan te passen(vraagje voor paul misschien) |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 12 jan 2009 : 22:50:45
|
Jerry/Peter,
Tja als jullie een kraan gebruiken die niet in dat window is gedefinieerd maar een andere hiervoor misbruiken, dan geef ik geen garanties dat het werkt.
Het gehele bediening van die kranen is een stuk 'oude' programmatuur die ik het liefste zou verwijderen. Echter dan worden er denk ik toch een aantal gebruikers teleurgesteld. Echter het liefste doe ik er ook geen wijzigingen meer in. Als ik deze kraan simpel kan toevoegen zal ik dat doen. Wordt vervolgt....
Mvg, Paul. |
|
|
Peter Landsweers
Netherlands
54 Posts |
Geplaatst - 12 jan 2009 : 23:32:26
|
Beste Paul,
Alvast bedankt voor het "proberen",
Ik kan eventueel zo'n Roco kraan ter beschikking stellen??
Groeten, Peter
H0 gelijkstroom + Intellibox + Pentium 3 + Koploper 6.6 + Widescreen = PLEZIER |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 13 jan 2009 : 07:04:48
|
Peter,
Bedankt voor het aanbod. Echter ik heb hier niet zoveel aan, daar ik met Selectrix rijdt en kan dus geen DCC aansturen.
Als het echt alleen de functies omgewisseld moeten worden dan mag dat toch geen probleem zijn. Wanneer ik het gerealiseerd heb dan zou jij wel in een privetestversie het kunnen uitproberen voor me (als je tenminste wil).
Mvg, Paul. |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 13 jan 2009 : 12:50:21
|
Peter,
Jij spreekt over licht aan/uit. Is dat ook standaard in die kraan of is dat een eigen bouwsel van je. Ook noemt Jerry dat niet in zijn korte beschrijving.
Mvg, Paul. |
|
|
jerry
Netherlands
71 Posts |
Geplaatst - 13 jan 2009 : 21:32:33
|
paul de kraan is dcc de kraan werkt met tams easy control op adres 6 de functies worden met F1 tm F3 bedient 1 = hijsen 2 is draaien 3 is de giek in koploper is draaien en hijsen verwisselt dan moet je echter als kraan de laatste optie(marklin...) gebruiken de instellingen van rocco werken niet of slechts 1 functie hijsen de rest niet als t simpel is om die aan te passen? en er zit standaard geen licht in of er een magneet functie standaard is dacht ik niet volgens mij moet je dan een andere decoder plaatsen of er een bij plaatsen maar dat weet ik niet zeker of de tekst wijzigen bij de functies ik werk met 6.5 mvg jerry
jerry |
Bewerkt door jerry op 13 jan 2009 21:39:49 |
|
|
kreijger
Netherlands
24 Posts |
Geplaatst - 15 jan 2009 : 21:56:22
|
Jerry en anderen,
Misschien hebben jullie iets aan mijn ervaringen met de in oktober gekochte Roco kraan 41296 (bijgeleverde handleiding gaat over kranen 41290 en 40114). Dit is een portaalkraan met joystick 10780, drie wagons met elke een autocarosserie erin die met een bijgeleverde elektromagneet uit de wagon kan worden gehesen.
Ik gebruik de intellibox in de DCC modus standaard in 28 stappen. Daarmee kreeg ik de kraan niet goed aan de praat op adres 6. Ik geloof dat ik toen bij de even snelheidsstappen de giek bediende en bij oneven de haak, of andersom. Ook heb ik met CV53 gerommeld zonder het gewenste resultaat.
De oplossing blijkt simpel: intellibox instellen op DCC met 14 stappen op adres 6 en bij de kraan CV53 op 1 (de standaard waarde). Zo is de kraan met de joystick te bedienen en na hardwarematig omschakelen op de IB ook met koploper. Dan koploper instellen op de Roco kraan in het scherm van de kraanbediening. Alles werkt zoals bedoeld. Macro's opnemen en afspelen gaat prima.
Veel succes, Bas Kreijger
Met vriendelijke groet, Bas Kreijger H0, Fleischmann, Roco, Trix HCCM en Intellibox |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 15 jan 2009 : 22:31:55
|
Jerry/Bas,
Op achtergrond is al hard gewerkt aan een oplossing. Deze zal binnenkort beschikbaar komen. Even geduld...
Mvg, Paul. |
|
|
jerry
Netherlands
71 Posts |
Geplaatst - 16 jan 2009 : 19:50:53
|
rustig aan paul Ben toch nog aan t opbouwen zie wel als t beschik baar is mvg jerry
jerry |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 16 jan 2009 : 20:18:29
|
Jerry,
Je loopt achter Download de huidige versie 6.6 (buildnummer 605) en volgens mij moet de kraan dan werken.
Mvg, Paul. |
|
|
jerry
Netherlands
71 Posts |
Geplaatst - 16 jan 2009 : 20:40:06
|
SUPER paul wederom bedankt voor t snelle oplossen en met down loaden zelfs geen gegevens verloren zoals bij 6.5 wel zag ook een paar extra knoppen
mvg en dank jerry
jerry |
|
|
Peter Landsweers
Netherlands
54 Posts |
Geplaatst - 17 jan 2009 : 13:25:26
|
Beste Paul,
Hartelijk bedankt voor deze update.... Werkt weer fantastisch! Kan nu mijn wagons "vol-automatisch" beladen door een macro te activeren met een bezetmelding.
Groeten, Peter
H0 gelijkstroom + Intellibox + Pentium 3 + Koploper 6.6 + Widescreen = PLEZIER |
|
|
|
Onderwerp |
|