Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 699 / Bezoekers Vandaag: 16002
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 752
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Schaduwstation met Dinamo en Koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Rob75

1 bericht

Geplaatst - 11 jan 2009 :  19:58:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor de aansturing van mijn schaduwstation ga ik Dinamo en Koploper gebruiken. Het schaduwstation bestaat uit een doorgaand spoor waarin via een wisselstraat (aan beide kanten dus 14 wissels) 7 sporen bereikt kunnen worden. Over deze 8 sporen wordt in 2 richtingen gereden.
Mijn vraag is nu moet ik van deze 7 sporen elk een blok maken of is er in deze dure tijden een goedkopere oplossing?
Ik heb op de diverse forums niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden voor een schaduwstation met Dinamo en Koploper.
En hoe kan ik de aansturing van deze 14 wissels via Koploper en Dinamo het beste realiseren. Via een diodenmatrix aangesloten op Dinamo of zijn er nog andere suggesties?

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 11 jan 2009 :  20:07:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Aanhef en ondertekening met echt echte naam stel ik bijzonder op prijs in dit forum.

Koploper is al freeware in deze dure tijden, dat spaar je dus zeker uit.

Voor het andere blokgestuurde systeem HCCM is wel een schaduwstation ontworpen op 1 blokaansturing. Of deze ook werkt bij Dinamo weet ik niet. Echter of het zoveel bespaart weet ik ook niet, daar ik de totale kosten niet weet (en ook niet wil weten).

Inzake je andere vraag (en eigenlijk ook bovenstaande) kan je beter terecht op de lijst van Dinamo. Je hebt daar veel meer gelijk gestemden.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina