Auteur |
Onderwerp |
|
fred spierenburg
Netherlands
58 berichten |
Geplaatst - 11 jan 2009 : 17:15:24
|
Hallo een ieder,
Bij aanvullende blokgegevens kan gekozen worden voor "dempen geluid" per blok. Daar waar de locomotieven buiten het zicht raken wil ik het geluid afschakelen, b.v. het schaduwstaion, maar ook blokken in lange tunnels enz. Uit de helpfile wordt mij duidelijk dat de locomotieven dan geen geluid meer maken. Ik krijg ze daar niet stil. Moet er wellicht nog iets meer ingesteld worden dan alleen het vinkje in blokgegevens?
groet Fred |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 11 jan 2009 : 17:49:04
|
Fred,
Heb jij wel bij de geluidsfuncties bij de locomotief aangeven als het een geluidsfunctie betreft (onderhouden locomotieven).
Mvg, Paul. |
|
|
fred spierenburg
Netherlands
58 Posts |
Geplaatst - 11 jan 2009 : 18:49:56
|
Paul,
Wat ik bedoel, of beter zoals ik het beleef, is dat ik via uigebereide functies de locomotieven geluiden kan laten produceren. Motorgeluid, fluiten, sissen en meer van die ongein. Al met al een bult herrie van meerder locs tegelijk. Ik meende nu dat doormiddel van het vinkje in dempen geluid bij aanvullende blokgegevens dit per blok te kunnen uitschakelen. Temeer omdat ook gekozen kan worden voor het uitschakelen van de rookgenerator kwam die gedachte bij mij boven. Ik hoop dat je dit geoeg aanknoping biedt voor een re3spons
groet Fred |
|
|
fred spierenburg
Netherlands
58 Posts |
Geplaatst - 11 jan 2009 : 18:59:40
|
Paul,
Ik hoop dat ik je voor ben. Ik heb je bericht bij nader inzien pas goed begrepen. Ik heb het gevonden, en de vink geplaatst.
Fred |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 11 jan 2009 : 20:08:22
|
Hoi Fred,
En werkt het dan ook?
Mvg, Paul. |
|
|
fred spierenburg
Netherlands
58 Posts |
Geplaatst - 11 jan 2009 : 21:22:19
|
Paul,
Dat weet ik niet op dit moment, vanwege bezoek kan ik de baan niet even opstarten. Ik laat het morgen weten
Fred |
|
|
fred spierenburg
Netherlands
58 Posts |
Geplaatst - 12 jan 2009 : 11:00:14
|
Paul,
Het werkt !!, maar dat wist jij.
groet Fred |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 12 jan 2009 : 13:26:13
|
Fred,
Ik ben niet onfeilbaar hoor. Ik maak ook wel eens fouten (vraag maar aan mijn testers). Blij te horen dat het wel werkt.
Mvg, Paul. |
|
|
|
Onderwerp |
|