Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 392 / Bezoekers Vandaag: 3950
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 775
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Rem probeempje
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

sjoef

Netherlands
94 berichten

Geplaatst - 07 jan 2009 :  18:48:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo, Ik heb 2 dezelfde locs. Loc A is zelf omgebouwd en loc B is voorzien van een insteekdecoder. Mijn testbaantje bestaat even uit een ovaaltje met daarin een (stations) blok met 3 melders. Loc B remt als hij bij melder 1 komt keurig af tot aan melder 2 en bij melder 3 staat hij stil. Dit gaat stapsgewijs. Zoals het hoort zou je zeggen. Loc A daarentegen blijft bij melder 1 bijna dezelfde snelheid houden tot aan melder 2 en remt dan sterk af tot aan melder 3. Het rempunt ligt dan ook een centimer of 8 verder. Beide rijden op 28 stappen. Alleen de max snelheid van loc A is veel hoger en heb ik met de cv waardes omlaag gebracht. Mijn vraag is nu hoe kan ik (ongeveer) het zelfde remgedrag krijgen? Moet ik dit doen in koploper, dan is mijn vraag hier op het forum de juiste, of moet ik het in de decoderwaardes zoeken? Dan ga ik met deze vraag naar een ander forum.

Jos

Bewerkt door sjoef op 07 jan 2009 19:15:00

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 07 jan 2009 :  19:05:19  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoef

Hallo, Ik heb 2 dezelfde locs. Loc A is zelf omgebouwd en loc B is voorzien van een insteekdecoder. Mijn testbaantje bestaat even uit een ovaaltje met daarin een (stations) blok met 3 melders. Loc B remt als hij bij melder 1 komt keurig af tot aan melder 2 en bij melder 3 staat hij stil. Dit gaat stapsgewijs. Zoals het hoort zou je zeggen. Loc B daarentegen



Twee keer B, de eerste keer waarschijnlijk A ?

Vraagje , rij je met geijkte snelheid of met decoderstappen ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

sjoef

Netherlands
94 Posts

Geplaatst - 07 jan 2009 :  19:14:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja sorry....door het a en b gebeuren een beetje in de war. Heb het inmiddels aangepast. Ik rij met decoderstappen.

Jos

Bewerkt door sjoef op 07 jan 2009 19:15:24
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina