Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 84 / Bezoekers Vandaag: 3211
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 444
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Tekenen nieuwe baan
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

digipetter

Netherlands
16 berichten

Geplaatst - 01 jan 2009 :  14:14:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben een echte beginner op koplopergebied. Nu wilde ik eens een proefbaantje beginnen te tekenen en nu loop ik al vast (hoe is het mogelijk).De toolbar die getoond wordt op pagina 95 zie ik niet bij het opstarten van koploper. Nu heb ik in knoppenbalk boven in het scherm het mapje algemeen gekeken en diverse toolbars aangeklikt maar de toolbar om een baan te tekenen zie ik niet. Waar kan ik die vinden?

Modelspoorgroetjes, Rob Bogers

hubertus

Netherlands
1958 Posts

Geplaatst - 01 jan 2009 :  14:23:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Ga naar onderhouden -> baan definities -> baanontwerp.

Ken je trouwens het bestaan van de beginnershandleidingen?
Via de site www.pahasoft.nl en dan download -> helpfiles staan een paar verwijzingen. Voor een echte beginner een aanrader om daarmee te beginnen.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 01 jan 2009 :  17:36:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Het aardige van het bestand van Chris Burger is dat je volledig aan het handje wordt genomen en de stappen in de juiste volgorde leert zetten, zodanig dat je een baan meteen werkend krijgt. Wil je verder dan is de cursus van Maliebaan (onderaan op de site) de moeite waard. Als je met Koploper ergens mee bezit bent kun je onder Help voor het Help actief window kiezen. Klik op de plaats waar je iets moet instellen en je krijgt een korte en adequate uitleg. De handleiding van Koploper is ook op deze basis voor een groot deel opgebouwd. De handleiding van Koploper is het meest uitgebreid, je moet er alleen even de weg in vinden.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!

Bewerkt door tomprins op 01 jan 2009 17:49:06
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 01 jan 2009 :  20:20:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Rob,

Voor ontwerpen treinbaan in koploper, begin is in het volgende document op pagina 14, op het moment dat je bij pagina 33 bent rijdt de treinbaan volledig automatisch,

Ik heb op de 3rail Gastendag in 2008 een lezing gedaan over Koploper, en hier zelfs een testbaan voor gemaakt die redelijk makkelijk te vervoeren is.

Het verhaal is in logische werkvolgorde met screenshots opgebouwd.

http://media.3rail.nl/workshops/koploper-workshop_files/frame.htm

Met vriendelijke groet,

Walter




Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina