Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 196 / Bezoekers Vandaag: 2492
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 444
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Waar gaat het mis?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

sjoef

Netherlands
94 berichten

Geplaatst - 03 jan 2009 :  15:37:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo, ik heb met behulp van de startdocumentatie van Koploper en de cursus bij malibaan een test opstelling gemaakt waar bij ik iets over het hoofd zie. Als ik automatisch wil gaan rijden dan sleep ik het startblok van de trein (tabblad algemeen) naar een blok, waar ik dan keurig het locnummer te zien krijg, maar het volgend blok (tabblad algemeen) laat zich niet koppelen aan dat volgend blok. Waar moet ik zoeken?

Sjoef

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 03 jan 2009 :  15:50:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Sjoef,

de loc heeft dan geen vervolgblok gevonden, of terwijl er is geen mogelijke rijweg meer,

In principe leg je de verbindingen tussen blokken in onderhouden blokken, er moet dan een vinkje staan waar een loc naar toe mag.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

sjoef

Netherlands
94 Posts

Geplaatst - 03 jan 2009 :  15:58:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Daar staat een vinkje dat hij door mag naar dat bloknummer.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 03 jan 2009 :  16:02:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Sjoef,

misschien heb je of een keerverbod of een ander verbod in het bestemmingsblok. Misschien handig om een backup van jouw baanplan te maken en even proberen te uploaden in dit draadje.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

sjoef

Netherlands
94 Posts

Geplaatst - 03 jan 2009 :  16:10:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij deze

Download Attachment: Sjoefplein.bck
9,02 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 03 jan 2009 :  16:18:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Sjoef,

je bent 2 vinkjes vergeten in onderhouden blokken.

Vanuit blok 2 staat er geen vinkje bij naar blok 3.

In blok 3 kan de trein komend vanuit blok 2 niet naar blok 4. Zie onderin het venster onderhouden blok 3, hier staan 2 tabbladen bij uit blok, het 1e tabblad heb je wel ingevuld, het 2e echter niet.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

sjoef

Netherlands
94 Posts

Geplaatst - 03 jan 2009 :  16:27:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb ik recht gezet, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Ga naar bovenaan de pagina

sjoef

Netherlands
94 Posts

Geplaatst - 03 jan 2009 :  16:34:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Stom, stom, stom......niet goed gelezen. Ik dacht dat na het slepen van "volgend blok" het bloknummer ingevuld werd. Maar dat gebeurt pas als je op automatisch rijden klikt. Iedereen weer enorm bedankt voor het meedenken. Ik hoop dat ik in de toekomst ook beginners aan de nodige antwoorden kan helpen. Nogmaals bedankt.

Sjoef

Bewerkt door sjoef op 03 jan 2009 16:35:22
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 03 jan 2009 :  16:39:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Sjoef,

zelfde probleem niet, waarschijnlijk andere melding, er klopt niets van het invoeren van jouw bezetmeldingen. De meldingen die jouw blok bezet geven komen namelijk niet overeen met de te verwachten bezetmeldingen. Bovendien kreeg je nog een melding dat je meldingen tussen blok 3 en 2 in moest voeren. Hint in onderhouden blokken zit een nieuwe handige functie, open een blok in onderhouden blokken een specifiek blok, en open het tabblad bezetmeldingen, klik op de knop obv. blok en je ziet wat er in bezet bij aangepast wordt.

Als dit alles juist gedaan is, dan nog even terug naar onderhouden baanontwerp, en de wissels een adres geven, en opnemen in alle wisselstraten,

Succes,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

sjoef

Netherlands
94 Posts

Geplaatst - 03 jan 2009 :  17:03:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter, "Bovendien kreeg je nog een melding dat je meldingen tussen blok 3 en 2 in moest voeren" die aanpassingen had ik al gedaan. "knop obv. blok " heb ik niet, dus dat ga ik nog ff uitpluizen. En "wissels een adres geven,"had ik ook al ontdekt en veranderd. Voor zover weer bedankt.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 03 jan 2009 :  17:12:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Sjoef,

even de laatste versie 6.6 van koploper eroverheen installeren, en je hebt de knop wel. In principe worden je instellingen bewaard, dus updaten zou geen probleem mogen geven.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

Syntus

Netherlands
99 Posts

Geplaatst - 03 jan 2009 :  21:55:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Sjoef en medespoorders,

Heb je de database die ik voor je gemaakt heb niet goed begrepen?
Hier is een baan in 2 rijrichtingen,kijk maar eens hoe dingen getekent er ingevoerd zijn.

Heb je hem gemist, staat hij heir nog eens.

Groeten Adrie



Download Attachment: Sjoef.bck
11,88 KB
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina