Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 149 / Bezoekers Vandaag: 9969
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 668
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Dynamische lengte schaduwstation
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

patricklaan

Netherlands
16 berichten

Geplaatst - 23 nov 2008 :  08:54:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van patricklaan  Reageer met citaat
Goedemorgen
Ik ben bezig met een schaduwstation ik wil gebruik maken van dynamische blokken in combinatie met 2 lichtsluisen.
Het schaduwstation is in totaal 440 cm de treinen zijn 190cm N spoor. Ik doe iets verkeerd dat weet ik maar ik kom er niet uit om hem goed werkend te krijgen.
Een back-up van het bestand meegestuurd de ring spiraal blok 16 en 2 zijn in koploper aan elkaar gekoppeld.
Ik krijg blokken Dynamische lengte nog niet aangesproken dan heb ik iets verkeerd gedaan maar wat.

Patrick v d L

Download Attachment: TRAUNSTEIN.bck
12,65 KB

Fleischmann Intellibox koploper

hubertus

Netherlands
2050 Posts

Geplaatst - 23 nov 2008 :  09:44:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Patrick,

Je moet bij de blokeigenschappen van blok 1 nog aangeven dat er 2 blokken vooruit gekeken moet worden. Invullen bij tab Algemeen/Richtingen, dan onder richtingen bij aantal blokken.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 23 nov 2008 :  09:53:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Patrick,

in onderhouden blokken, blok 1, ben je vergeten aan te geven hoe ver koploper vooruit moet kijken, bij optimale lengte, alles staat nu op 1 en voor de dynamische blokken zou dit op 2 gezet moet worden.

Als je in de blokken 2 t/m 7 het vinkje bezet bij 1.03 (en 8 t/m 13 met bezetmelder 1.04) weghaalt ben je overigens de vervelende melding vooraf kwijt. Koploper ziet door dit vinkje de blokken allen tegelijk als bezet,

Als je een automatische lengte meting wilt doen zal koploper moeten weten hoe snel een trein rijdt, je hebt opgegeven bij de locomotieven dat deze rijden met geijkte snelheden, maar de locomotieven die in jou database staan, zijn niet geijkt, het zal zeker de rijeigenschappen van jouw dynamisch schadustation ten goede komen om ze wel te ijken.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1

Bewerkt door Wissels op 23 nov 2008 10:00:24

patricklaan

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 23 nov 2008 :  10:10:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van patricklaan  Reageer met citaat
Walter Huub

blokeigenschappen van blok 1 nog aangeven dat er 2 blokken vooruit gekeken moet worden aangepast.
Alleen een melding met automatisch rijden past niet in (reeks) blokken

Patrick

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 23 nov 2008 :  10:22:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Patrick,

dat klopt je loclengte is 200 cm, maar je treinlengte is ietwat langer namelijk 999 cm, dit vul je in, in je locwindow in het tabblad rijgedrag,

met vriendelijke groet,

Walter

patricklaan

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 23 nov 2008 :  10:30:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van patricklaan  Reageer met citaat
Bedankt alles werkt nu in de test fase.
De treinen moeten nog geijkt worden.

Met vriendelijke groet

Patrick

patricklaan

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 23 nov 2008 :  12:40:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van patricklaan  Reageer met citaat
Toch nog een vraagje.

Als blokken 8,9,10,11,12,13 bezet zijn krijg ik weer de melding past niet in (reeks) blokkenin blok 2,3,4,5,6,7 op een of ander manier lijken de blokken te klein of de trein te groot.
treinlengte staat nu 200cm blokken 220cm totaale lengte opstelsporen zijn 440cm.

Patrick

Download Attachment: TRAUNSTEIN.bck
13,6 KB

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 23 nov 2008 :  13:10:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Patrick,

2 opmerkingen in deze, de totale lengte van je trein is je loclengte + treinlengte, en de veiligheidsmarge van meer dan 40 cm. zullen ook zorgen dat de treinen niet in de blokken passen.

met vriendelijke groet,

Walter

Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina