Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 444 / Bezoekers Vandaag: 4536
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 502
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Snelheidsbeperking: hoe werkt dat.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Dieky

Netherlands
104 berichten

Geplaatst - 19 nov 2008 :  20:48:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dieky  Reageer met citaat
Koplopers,

Ik heb een kopspoor die vrij klein is. Ik heb twee terugmelders erin geplaatst. Echter de trein botst iedere keer tegen het stootblok.
Nu wil ik de trein eerder laten afremmen.

In de handleiding (versie 6.5 pagina 103)heb ik gevonden wat ik nodig heb(denk ik).

Er staat:
Snelheidsbeperking van toepassing

Alleen bij stop in volgend blok: wanneer de locomotief gaat stoppen in het volgende blok zal de snelheidsbeperking gelden. Wanneer de remafstand in het volgende blok te kort is, kan op deze manier de trein eerder gaan remmen

Mijn pendel komt aanrijden via blok 23-->40-->22 (22 is het kopspoor)

Mijn vraag is nu:
Moet ik nu in de wisselstraat van 23-->40 de snelheidbeperking zetten of in 40-->22.

Meine

Ik kan helaas niet uittesten omdat mijn baan niet thuis heb gemaakt. vandaar mijn vraag.

Download Attachment: Waldende.bck
155,62 KB

http://waldende.mariskadijkstra.nl

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 19 nov 2008 :  21:13:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Meine,

Het blok 40 is zeer kort. Ik denk niet dat het veel zin heeft om van 40 naar 22 een snelheidsbeperking in te stellen. Ik zou dit toch wel als eerste proberen. Je zou ook al eerder een snelheidsbeperking kunnen instellen (23 -> 40) echter dan geldt deze voor iedere trein en dat wil je volgens mij niet. Alleen als er naar 22 wordt gereden.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Dieky

Netherlands
104 Posts

Geplaatst - 19 nov 2008 :  21:28:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dieky  Reageer met citaat
Paul,

Bedankt voor het snelle antwoord.
Ik heb blok 40 er sinds een aantal dagen inzitten, speciaal voor Blok 22 zodat ik kan afremmen. (zit overigens nog niet in de baan. Daar gaat mijn maatje mee bezig.)

Zodra ik weer naar de baan ga, ga ik het uiteraard meteen uitproberen.

Meine

phdirk

Netherlands
2613 Posts

Geplaatst - 20 nov 2008 :  22:19:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Meine,

Als je de snelheidsbeperking voor een specifieke trein wilt maken, kun je voor die trein een vaste route maken, startend vanaf blok 23 naar 22. Je kunt dan in elk blok de snelheid van de trein inregelen en er voor zorgen dat de trein in blok 22 netjes stopt. Daarna kan de trein of via een vaste route weer vertrekken of je laat de trein na het stoppen in blok 22 weer automatisch verder rijden. Dat hangt af van welke treinbewegingen je wilt. Succes ermee. Als het nog vragen oplevert, lees ik het wel weer op het forum. Veel plezier in Assen (mijn geboorteplaats)

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 21 nov 2008 :  07:01:23  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Dieky

Paul,

Bedankt voor het snelle antwoord.
Ik heb blok 40 er sinds een aantal dagen inzitten, speciaal voor Blok 22 zodat ik kan afremmen. (zit overigens nog niet in de baan. Daar gaat mijn maatje mee bezig.)
Hallo Meine,

Nog eens goed lezend van jouw reactie, denk ik dat de beste oplossing is blok 40 er gewoon weer uit te gooien en dan een wisselstraatsnelheidsbeperking te gebruiken indien je blok 22 inrijdt.

Mvg,
Paul.

Dieky

Netherlands
104 Posts

Geplaatst - 21 nov 2008 :  20:29:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dieky  Reageer met citaat
Paul en Dirk,

Ik ga zondag een ochtendtje treinen. Ik begreep dat de blokken er nu ook in zitten. Ik ga kijken wat de beste oplossing is. Bedankt voor het meedenken.

Overigens is het zo dat ik steeds meer zie van de mogelijkheden van Koploper. (en dan weet ik nog lang niet alles) In dit programma zit ontzettend veel tijd. Niet alleen met het programmeren maar ook met de helpfunctie en het handboek.
GEWELDIG Paul! echt, geweldig!

Meine

Dieky

Netherlands
104 Posts

Geplaatst - 23 nov 2008 :  14:22:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dieky  Reageer met citaat
Paul en Dirk,

Vanmorgen heb ik getest.

Met blok 40 erin werkt het beter (niet technisch beter maar optisch)
Ik heb :Snelheidsbeperking van toepassing. Alleen bij stop in volgend blok toegepast op blok 40 naar blok 22. De pendel stopt nu wel op tijd.

In het baanoverzicht lijkt het alsof blok 23 en 22 dicht bij elkaar zitten, op de baan zelf is dit ruim 1 meter.

Meine

Bewerkt door Dieky op 23 nov 2008 14:24:20
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina