Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 342 / Bezoekers Vandaag: 12905
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 806
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 om en om
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Klaas

Netherlands
13 berichten

Geplaatst - 15 nov 2008 :  16:31:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Koplopers,

ik ben nu een half jaar bezig met koploper en het bevalt steeds beter ik ben ook echt een beginner. waar ik nu tegen aanloop is dat een lok een rondje maakt en de bezet meldingen in koploper worden goed weergegeven (uit blok- in blok- naar blok)dan rijdt de lok weer een rondje in deze ronde zie ik alleen rode bezetmeldingen. Zodra de lok weer rond is krijg ik weer de juiste meldingen.
Wat zie ik over het hoofd of doe ik verkeerd.
De beginners baantjes heb ik gebouwd en hier liep alles naar wens.
Ik gebruik de TC met viessmann bezetmelder 5233. N-spoor.

Download Attachment: Klaas1.bck
33,07 KB

Groeten,

Klaas

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 15 nov 2008 :  18:43:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Klaas,

blijkbaar raakt Koploper je trein even kwijt.

in onderhouden blokken, blok 8 gaat het fout,

bij de eigenschappen van blok 8 staat door jou aangevinkt, dat de trein een keeropdracht krijgt op van uit 1 via blok 8 naar 4 rijdt.
En als een trein vanuit 7 via blok 8 naar 10 rijdt.

De trein gaat dan de andere kant op dan koploper verwacht, en koploper zal de trein kwijt raken met alle gevolgen van dien,

met vriendelijke groet,

Walter