Auteur |
Onderwerp |
|
dentheo
Belgium
1758 berichten |
Geplaatst - 15 okt 2008 : 21:15:57
|
Ik heb momenteel in de kopsporen van mijn station twee bezetmelders. De eerste als inrij de tweede NA de ontkoppelrail. Maar dat geeft problemen.
Rij ik na aankomst iets terug om te ontkoppelen, dan staat de lok na het ontkoppelen in de stopsectie en treinstam in de rest , OK. Nu rangeer ik achteraan andere lok ... hoe krijg ik die in dat blok om automatisch weg te rijden ?? De eerste terug eruit gooien en tweede erin.
Is beetje gek, want ik wil de eerste binnengekomen lok nadien naar een blokje in bundel slepen zodat hij daar netjes "semi-automatisch" naartoe rijdt...
Zou ik een derde bezetmelder moeten gebruiken en de trein over de tweede bezetmelder laten doorrijden. Dan kan ik van de derde bezetmelder een "kort" blok maken...
Iemand idee en ervaring ?
Theo vanop de heide |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 15 okt 2008 : 23:33:22
|
Hallo Theo,
ik gebruik zelf hiervoor een kort blok van 18 cm., de lok rijdt vanuit de stopsectie door naar het volgende blok van 18 cm. De stopmelder is nu dus vrijgekomen, en kan je de 2e loc binnen laten rijden, die de wagons doordrukt tot de 1e stopsectie. Je idee was dus helemaal goed.
met vriendelijke groet,
Walter
Software modeltreinen |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 16 okt 2008 : 10:18:03
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wissels
Hallo Theo,
ik gebruik zelf hiervoor een kort blok van 18 cm., de lok rijdt vanuit de stopsectie door naar het volgende blok van 18 cm. De stopmelder is nu dus vrijgekomen, en kan je de 2e loc binnen laten rijden, die de wagons doordrukt tot de 1e stopsectie. Je idee was dus helemaal goed.
Software modeltreinen
Walter kun je dan die eerste stopsectie kort maken en de trein als het ware "erover" laten doorrijden ? Anders scheelt mij dat snel één rijtuig in de lengte ..
Theo
Theo vanop de heide |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 16 okt 2008 : 10:43:18
|
Theo,
Je moet er altijd voor zorgen dat de 1e stopsectie vrij is. Als jij over die sectie doorrijdt en er staat een wagon op de 1e stopsectie dan werkt het ook niet.
Dat komt als de 2e lok aan wil koppelen en de stopsectie is al bezet dan stopt deze direct, de stopmelder is immers al bereikt volgens Koploper.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 gelijkstroom |
|
|
|
Onderwerp |
|