Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 139 / Bezoekers Vandaag: 439
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 808
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 Niet alle wissels te bedienen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

phdirk

Netherlands
2533 berichten

Geplaatst - 11 jul 2008 :  10:33:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Met ingang van build 510 merk ik dat ik vanaf het baanoverzicht niet alle wissels meer kan bedienen. Het handje verschijnt niet, hoe ik de muis ook over de wissel en de directe omgeving beweeg. In de testmodus en bij het automatisch rijden werkt alles wel perfect. Dat probleem doet zich voor op de laptop die de baan bestuurt, maar ook op mijn desktop, die ik af en toe als testbed gebruik. Ook vanuit het TC zijn alle wissels keurig te bedienen. Op één van mijn ontwikkel laptops stond nog build 509, omdat ik die laptop nog niet had ge-updated. Daar werkt de bediening van alle wissels vanuit het baanoverzicht nog wel. Op zich geen ernstig probleem, maar lastig als je met de hand even een trein ergens heen moet zetten, omdat er iets fout is gelopen. Ik weet niet of meer mensen tegen dit probleem zijn aangelopen.
Het gaat specifiek om het volgende (de database is bijgevoegd)
Wel te bedienen zijn: W002ER, W003ER, W006GL, W007R, W011R, W014GR, W015L en W016EL, al moet je bij sommige wissels, met name W011R en W014GR wel even zoeken voor het handje verschijnt (in build 509 gaat dat eigenlijk vanzelf).
Niet te bedienen zijn: W004L, W005L, W010R, W012L, W013L
Het al dan niet te bedienen zijn, is niet gebonden aan de decoder, waaraan de wissels gekoppeld zijn. De niet te bedienen wissels zijn verdeeld over verschillende decoders.
Wissels W001R, W008R en W017L zijn nog niet aangesloten. W099L laat ik verder buiten beschouwing, omdat die in de testbaan ligt en so wie so slecht reageert (het is een oud beestje).
Alvast bedankt weer voor je inspanningen.



Download Attachment: Dordrecht.bck
101,74 KB

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 11 jul 2008 :  13:15:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Het heeft te maken met de tekst die jij veel hebt staan. Om de hints netjes te tonen wordt soms het wissel naar achter of naar voren geschoven in de hierarchy. Hierdoor kwam deze onder de tekst te staan en was niet meer te benaderen.

Inmiddels in de testversie opgelost. Ik zal het vanavond even patchen dan is dit probleem ook weer uit de wereld.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 11 jul 2008 :  14:36:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Weer heel erg bedankt voor je snelle reactie en je inzet. Ik wacht rustig op build 511.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 11 jul 2008 :  17:00:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Volgens mij moet het met versie 6.5 patch 511 weer goed werken. Het had te maken met de hoeveelheid tekst die schuin werd geplaatst. Deze nemen toch een rechthoek in qua plaats op het scherm (zie niemand). Alleen door de aanpassing van de hint in de vorige versie stond initieel de tekst boven de wissel en was de wissel niet meer te benaderen. Als je meerdere tabblad had gehad, dan zou het euvel ook verholpen zijn als je even van tabblad was gewisseld.

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 11 jul 2008 17:19:47
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 11 jul 2008 :  19:13:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Nogmaals bedankt voor de snelle actie. Het handmatig aansturen van de wissels werkt weer als vanouds, met andere woorden perfect. Ik had al een donkerbruin vermoeden dat het iets met de patch voor de hints te maken had. Als je de tekst selecteert in het opbouwen van de baan, zie je inderdaad dat er een rechthoekje omheen staat, waarvan de tekst de diagonaal is en dat het tekstveld dus groter is dan wat je ziet. Je komt dat wel bij meer grafische programma's tegen (Winrail heeft dat bijvoorbeeld ook). Hoe het ook zij, het probleem is snel en vakkundig opgelost.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 11 jul 2008 19:16:17
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina