Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 165 / Bezoekers Vandaag: 9626
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 706
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 Functietoetsen werken niet
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

phdirk

Netherlands
2532 berichten

Geplaatst - 27 jul 2008 :  20:29:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hi Paul en andere Koplopergebruikers,

Sinds enkele weken merk ik dat als Koploper een tijdje draait op mijn laptop de functietoetsen F6 t/m F8 niet meer aanspreekbaar zijn. Dat betekent dat ik de treinen niet meer kan stoppen met de functietoetsen, maar nog wel met de muis. Ik heb niet precies de tijd bijgehouden, maar het fenomeen doet zich voor na meer dan een uur rijden voor, bijvoorbeeld als je 's avonds je baan wilt afsluiten. Ik dacht eerst natuurlijk dat het een probleem van mijn laptop was. Ik ben nu echter een laptop van een collega Koploperist aan het uittesten en daarop doet het fenomeen zich ook voor. Als je eenmaal met de muis één van de rijknoppen hebt bediend, zijn de knoppen overigens wel weer met de functietoetsen te bedienen. Ik ben benieuwd of meer Koplopergebruikers tegen dit probleempje zijn aangelopen. Ik vraag me natuurlijk ook af of het een Koploperprobleem is, of dat het ergens anders fout gaat. Ik hoor graag van jullie

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 27 jul 2008 :  21:31:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Ik gebruik zelf die functietoetsen nooit en doe alles met de muis. Als ik de komende week eens een tijdje hebt gereden zal ik eens kijken of het bij mij nog functioneert.

Weet jij zeker dat het basisvenster van Koploper wel het actieve venster in de Pc is en dat dus niet per ongeluk een ander venster actief is geworden of geweest?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2532 Posts

Geplaatst - 27 jul 2008 :  22:13:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Paul,

Bedankt voor je snelle reactie. Om eerlijk te zijn heb ik er niet op gelet welk venster actief is. Ik zal dat de komende tijd eens doen en laat je natuurlijk weten wat mijn bevindingen zijn. Het is geen ernstig probleem in mijn ogen, dus kan het wat mij betreft laag op de prioriteitenlijst.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2532 Posts

Geplaatst - 28 jul 2008 :  22:26:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Paul,

Ik heb even wat korte testjes gedaan en ik denk dat het inderdaad te maken heeft met het op de voorgrond draaien van andere programma's. Stom dat ik dat niet in de gaten had. Wat mij betreft is het probleem hiermee opgelost.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina