Auteur |
Onderwerp |
|
Paul Delcour
Netherlands
14 berichten |
Geplaatst - 15 mei 2008 : 10:31:10
|
Hallo,
ga mijn schaduwstation opbouwen en dacht: hoe geef ik in Koploper aan dat de wissels na de opstelsporen niet aangedreven zijn? Tenminste, het is mijn bedoeling die gewoon openrijbaar te laten. Alleen achteruit rijden wordt dan lastig, maar dat zal zelden voorkomen en kan ik ook met de hand doen. Het scheelt wel 8 wisselaandrijvingen. Koploper moet toch echt weten hoe de wissel staat of niet?
Kan het nergens vinden.
:-)
Paul Delcour |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 15 mei 2008 : 10:33:39
|
Paul,
Gewoon voor de netheid wel wissels tekenen doch geen adres geven. Zelf doe ik dit ook bij het uitrijden van mijn schaduwstations.
Mvg, Paul. |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 15 mei 2008 : 19:46:19
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Gewoon voor de netheid wel wissels tekenen doch geen adres geven. Zelf doe ik dit ook bij het uitrijden van mijn schaduwstations.
Paul, Ik heb ze op adres NUL gezet van een decoder, heeft dat volgens U nadelen ? Ik zie ze wel graag mee verkleuren..
Theo ps. praktisch: moet ik in "N-schaal" delen van het wissel slopen om ze "licht" doorrijdbaar te maken of gaat een handwissel vlot genoeg ??? Geen ontsporingen ?
Theo vanop de heide |
Bewerkt door dentheo op 15 mei 2008 19:47:20 |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 15 mei 2008 : 19:58:15
|
Theo,
Ik heb het toch niet over nadelen? Een adres 0 betekent in Koploper dat er GEEN commando naar het digitale systeem wordt gezonden. Prima toch? Er zit geen wissel die gezet moet worden maar op het scherm is het wel netjes.
Ik haal ook de veertjes eruit zodat de wisseltong echt vrij kan bewegen.
Mvg, Paul. |
|
|
martinb
66 Posts |
Geplaatst - 17 mei 2008 : 22:56:18
|
Fleischmann profi N wissels zijn prima open te rijden zonder sloopwerk. (mijn uitrij wissels zijn ook "0" en gaat prima) Oh ja, ze verkleuren gewoon mee hoor. Gaat prima, gewoon doen dus. |
Bewerkt door martinb op 17 mei 2008 23:12:19 |
|
|
|
Onderwerp |
|