Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 393 / Bezoekers Vandaag: 2635
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 815
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 uitrijwissel niet aangedreven
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Paul Delcour

Netherlands
14 berichten

Geplaatst - 15 mei 2008 :  10:31:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Paul Delcour  Reageer met citaat
Hallo,

ga mijn schaduwstation opbouwen en dacht: hoe geef ik in Koploper aan dat de wissels na de opstelsporen niet aangedreven zijn? Tenminste, het is mijn bedoeling die gewoon openrijbaar te laten. Alleen achteruit rijden wordt dan lastig, maar dat zal zelden voorkomen en kan ik ook met de hand doen. Het scheelt wel 8 wisselaandrijvingen. Koploper moet toch echt weten hoe de wissel staat of niet?

Kan het nergens vinden.

:-)

Paul Delcour

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 15 mei 2008 :  10:33:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Gewoon voor de netheid wel wissels tekenen doch geen adres geven. Zelf doe ik dit ook bij het uitrijden van mijn schaduwstations.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 15 mei 2008 :  19:46:19  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT


Gewoon voor de netheid wel wissels tekenen doch geen adres geven. Zelf doe ik dit ook bij het uitrijden van mijn schaduwstations.




Paul,
Ik heb ze op adres NUL gezet van een decoder, heeft dat volgens U nadelen ? Ik zie ze wel graag mee verkleuren..

Theo
ps. praktisch: moet ik in "N-schaal" delen van het wissel slopen om ze "licht" doorrijdbaar te maken of gaat een handwissel vlot genoeg ???
Geen ontsporingen ?

Theo vanop de heide

Bewerkt door dentheo op 15 mei 2008 19:47:20
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 15 mei 2008 :  19:58:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Ik heb het toch niet over nadelen? Een adres 0 betekent in Koploper dat er GEEN commando naar het digitale systeem wordt gezonden. Prima toch? Er zit geen wissel die gezet moet worden maar op het scherm is het wel netjes.

Ik haal ook de veertjes eruit zodat de wisseltong echt vrij kan bewegen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

martinb

66 Posts

Geplaatst - 17 mei 2008 :  22:56:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van martinb  Reageer met citaat
Fleischmann profi N wissels zijn prima open te rijden zonder sloopwerk. (mijn uitrij wissels zijn ook "0" en gaat prima) Oh ja, ze verkleuren gewoon mee hoor. Gaat prima, gewoon doen dus.

Bewerkt door martinb op 17 mei 2008 23:12:19
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina