Auteur |
Onderwerp |
|
HansK
40 berichten |
Geplaatst - 02 mrt 2008 : 12:57:44
|
Hi,
Op mijn baan rij ik met name rond dmv vaste routes. Heeft de dan nut om dynamische bloklengtes erin te maken of is dat volkomen nutteloos?
Mvgr, Hans |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 02 mrt 2008 : 13:09:50
|
Hans,
Als je ook vaste sporen hebt in je schaduwstation voor die treinen dan heeft het heel erg weinig zin. Gelden er alternatieve sporen in je schaduwstation dan is het wel het overwegen waard.
Mvg, Paul. |
|
|
HansK
40 Posts |
Geplaatst - 02 mrt 2008 : 13:16:25
|
Hoi Paul,
De sporen in het schaduwstation hebben allemaal alternatieve blokken. Heb nu het onderste schaduwstation softwarematig verbouwd. Eens kijken met een vaste route.
Bedankt! Hans |
|
|
HansK
40 Posts |
Geplaatst - 02 mrt 2008 : 21:46:25
|
Hallo,
Zo, nu ook het 2de schaduwstation verbouwd voor dynamische lengte. Gaat goed. Hier gebeurt echter wel iets aparts: Bloklengte van het oorspronkelijke blok door 2 gedeelt, en dit bij beide blokken opgegeven die nu het spoor omvatten. Bv blok is 290cm blok 21 (uitrijkant) is 145cm, en 81 (inrijkant) is 145 cm. (identiek aan ander schaduwstation waar het wel goed gaat in 1x!) Wat gebeurt er wanneer er een trein van 200cm aankomt. Koploper geeft aan dat de trein niet naar blok 21mag, want het blok is te kort. Aanvullende opties, vorige blok bezet houden aanzetten...hop trein rijdt door en stopt daar netjes. Wat vervolgens wel weer het dynamische bloklengte systeem omzeep helpt in het geval van langer bezet houden.
Mvgr, Hans |
Bewerkt door HansK op 02 mrt 2008 22:26:34 |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 02 mrt 2008 : 22:54:34
|
Hans,
Juist die optie wil je niet aan hebben bij het inrij blok. De trein moet daar inpassen en mag nooit het vorige blok bezethouden (de trein moet immers geheel door de lichtsluis (of bezetmelders) zijn heen gereden.
Ben je niet iets anders vergeten te zetten? Als je het niet vind zet dan gewoon even je database in het forum dan kunnen we er even naar gaan kijken.
Mvg, Paul. |
|
|
HansK
40 Posts |
Geplaatst - 03 mrt 2008 : 20:33:25
|
Hoi Paul,
Het inrijblok had niet de optie, het uitrijblok had deze optie aan. Wellicht wat onduidelijk. Maar het is idd HAD, want ik had het gisteravond nog ff weggehaald. Vanmiddag weer gestart, en het gaat nu wel goed! Ik heb geen idee wat ik verder verandert heb, feit is het gaat goed. Enige wat ik blijf houden op sommige blokken is het superlaat stoppen van de loks. Dat onderzoek ik nu nog.
Mocht je de database nog willen, laat het me even weten.
Mvgr, Hans |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 03 mrt 2008 : 22:56:07
|
Hallo Hans,
Als alles werkt dan heeft het voor mij weinig toegevoegde waarde om je database te uploaden (trouwens geen enkele gebruiker zou er nu iets mee kunnen )
Mvg, Paul. |
|
|
HansK
40 Posts |
Geplaatst - 22 mei 2008 : 15:18:35
|
Hallo,
Dit onderwerp maar weer even naar boven gehaald.
Het rijdt opzich goed. Toch heb ik een probleempje met het maken van nieuwe vaste routes. Zie plaatje:
Blok 2x is opstelblok, 8x is normaal blok.
Wanneer ik nu een vaste route maak, van: 29/30->31->81, dan kan ik als alternatief kiezen 82t/m86. Logisch. Nu moeten de treinen ook nog op 21t/m26 terecht kunnen (doorrijden vanaf 8x) Alleen, als ik nu 21 kies als vervolg blok, krijg ik de melding dat 21 niet te benaderen is vanuit 82,83 etc etc. Ook logisch. Wel kan ik 66 als vervolgblok kiezen, wat echter als resultaat heeft dat in de blokken 2x doorgereden wordt zonder stoppen.
De oude vaste routes die de blokken 8x niet kennen, stoppen wel netjes in de 2x blokken, en is 2x bezet, dan stoppen ze in het 8x blok wat er voor zit. Deze routes zijn echter niet meer te wijzigen omdat Koploper zegt dat de overgang van 31 naar 2x niet kan. Functioneren doen ze gelukkig wel.
Hoe krijg ik voor elkaar dat ik met de vaste routes wel alle sporen kan gebruiken in het schaduwstation als alternatief van elkaar? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. (let niet op de bezetmelders, dat moet ik nog een keer opruimen)
Mvgr, Hans |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 22 mei 2008 : 17:29:15
|
Hans,
Met vaste treinroutes kan je veel, echter niet alles. De controles zijn vreselijk lastig om te zien of alles goed is ingevoerd. Klinkt misschien makkelijk doch praktijk is echt anders.
Zou jij even je database willen uploaden. Ik wil even iets uitproberen voordat ik een mogelijkheid op de lijst plaats die misschien niet werkt
Mvg, Paul. |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 22 mei 2008 : 23:25:43
|
Hans,
Na een avondje Hans Liberg nog even gekeken. Ik heb wel iets werkend gekregen, maar dat is niet zoals jij wil.
Wat ook op deze manier omzeep wordt geholpen is de dynamische bloklengte. De keuze van de blokken vind plaats op basis van de volgorde in de vaste treinroute. Dus of jij dat wil betwijfel ik ook.
Mvg, Paul. |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 23 mei 2008 : 07:06:37
|
Hans,
Jij schrijft nog 1 ding wat volgens mij niet waar is.quote: Wanneer ik nu een vaste route maak, van: 29/30->31->81, dan kan ik als alternatief kiezen 82t/m86. Logisch. Nu moeten de treinen ook nog op 21t/m26 terecht kunnen (doorrijden vanaf 8x) Alleen, als ik nu 21 kies als vervolg blok, krijg ik de melding dat 21 niet te benaderen is vanuit 82,83 etc etc. Ook logisch. Wel kan ik 66 als vervolgblok kiezen, wat echter als resultaat heeft dat in de blokken 2x doorgereden wordt zonder stoppen.
Het gaat mij om de laatste regel. Waarom wordt er 2x doorgereden? Als jij in 81 niets opgeeft in de vaste treinroute als stopgedrag is het gewoon default gedrag. Blok 21 ligt al helemaal niet in de treinroute en hier vind dus ook default gedrag plaats. Afhankelijk van combinatie treintype/bloktype zal er dus wel of niet worden gestopt.
Mvg, Paul. |
|
|
HansK
40 Posts |
Geplaatst - 23 mei 2008 : 07:55:58
|
Oh, ik bedoel met 2x 21,22,23,24,25,26 x als variabele. Blokken 2x zijn opstelblok, maar toch rijden ze daar door. Zal vanavond nog even nakijken.
Hoop dat het zo duidelijker is?
Groet, Hans |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|