Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 672 / Bezoekers Vandaag: 7418
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 880
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Oplossen storing S88
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

BobvE

Netherlands
19 berichten

Geplaatst - 14 mrt 2008 :  14:53:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Nieuw op dit forum, viel mij op dat velen een probleem hebben met het spontaan bezet melden/niet bezet melden van S88 terugmelders wanneer meerdere S88 modules (veel?) aan elkaar gekoppeld worden.
De S88-bus is in principe laag-ohmig, wat in de praktijk niet altijd waar blijkt te zijn. Hoewel toepassing van UTP-kabels een goed idee is, kun je eerst experimenteren met het "afsluiten" van de S88-bus. In de praktijk komt dit neer op het aanbrengen van een weerstand (bij mij werkte 1500 Ohm) om reflecties op de clock-lijn tegen te gaan. Met deze weerstand verbind je de clock-lijn met de +5 Volt die ook op 1 van de aders van de kabel aangeboden wordt. De weerstand moet dus op de ingang van de laatste S88-module aangebracht worden...
Vriendelijke groet, Bob

BvE

roos

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 05 jun 2008 :  22:15:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Bob

Ik had ook last van valse terugmeldingen, ook dat de treinnummers weg waren of ineens ergens anders op de baan waren.
Het probleem was dat de kabel (stekker)van de S88 op de interfase geen goed contact meer maakte. Keuterman wist van dit euvel, en heeft dit verholpen. Prijs 40,00 euro.

met viendelijke groeten

Martin Roos
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina