Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 245 / Bezoekers Vandaag: 301
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 331
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 wisselstraatrails
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

witte1972

Belgium
11 berichten

Geplaatst - 11 aug 2013 :  20:24:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Moet je alle tussenrails in een wisselstraat als één bezetmelding aansluiten? Of moet je deze ook indelen in sectie, wat mijn inziens moeilijk wordt. De wissels hebben geen bezetmelding, heb ik begrepen.

Met vriendelijke groet,

Wilfried.

(Märklin C-rail digital-6021-s88-interface-pc-koploper)

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 11 aug 2013 :  20:42:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wilfried,

Gelukkig moet er niets. Ja mag de rails die tussen de wissels zit aan een bezetmelder koppelen, maar dat hoeft dus niet, je kunt dat deel gewoon als onderdeel van de wisselstraat zien en net als de wissels zonder terugmelding opnemen in het sporenplan.
De geselecteerde wissels zorgen voor de beveiliging.

Als je echter wil weten of er een wagon is blijven staat tussen de wissels in de wisselstraat dan kun je daar een bezetmelder voor gebruiken. Niets moet dus, maar er kan veel.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

witte1972

Belgium
11 Posts

Geplaatst - 12 aug 2013 :  00:54:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je wel Wim.
Ik ga de volledige wisselstraat voor het rangeerbedrijf beveiligen met een enkele terugmelding, aangesloten op alle tussensporen, die ervoor zorgt dat er zich dus maximum een treinstel in de wisselstraat kan begeven.
Later kan ik hier meerdere terugmeldingen van maken

Download Attachment: voorbeeld.jpg
30,52 KB

Met vriendelijke groet,

Wilfried.

(Märklin C-rail digital-6021-s88-interface-pc-koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 12 aug 2013 :  11:23:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wilfried,

Ik snap het plaatje niet, of beter gezegd ik snap de gedachtegang er achter niet.

Mvg
Wim.



Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

witte1972

Belgium
11 Posts

Geplaatst - 12 aug 2013 :  21:53:52  Toon profiel  Reageer met citaat
ik bedoel eigenlijk dat baanvakken die tussen de wissels liggen in een wisselstraat en die te kort zijn om te delen in secties, ik met één terugmelding voorzie, enkel als melding voor achtergebleven wagens enz... (zie de rode lijnen). De groene lijnen zijn baanvakken die gedeeld zijn in drie secties en dus ook dienen als blokken. Niet zo duidelijk getekend.

mijn excuses


Met vriendelijke groet,

Wilfried.

(Märklin C-rail digital-6021-s88-interface-pc-koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 12 aug 2013 :  23:02:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wilfried,

Dan aan jouw de keus hoe je het wil hebben of doen. Niets moet en er kan veel.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina