Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 675 / Bezoekers Vandaag: 8880
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 733
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Remgegevens
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

robstuart

Netherlands
240 berichten

Geplaatst - 08 nov 2009 :  18:36:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Wie kan mij uitleggen hoeveel remgegevens KL bijhoudt of opslaat voor elke lok?

Ik heb het idee dat er een maximum is.
Mijn vermoeden berust op het feit dat een aantal loks, die al een tijd een aantal blokken niet meer bereden hebben, in deze blokken niet meer de juiste vertraging hebben.

Ik rij veel met treinstellen dus KL zal voor beide richtingen (vooruit achteruit) afzonderlijke rem gegevens per lok moeten bijhouden.

Uit de handleiding kon ik niet achterhalen of er een maximum is.

mvrgr,
Rob



N-Spoor -- Koploper 6.6 built 617 -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(0?) home edition 2002.

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 08 nov 2009 :  18:42:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Volgens mij is er geen maximum.

Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 2 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 08 nov 2009 :  18:48:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Rob,

Ik heb het idee dat voor elke trein in elk blok records worden bijgehouden voor elke snelheid waarmee de trein het blok inrijdt. Maar dat is mijn idee, alleen Paul zal hier een sluitend antwoord op kunnen geven. Het kunnen in ieder geval heel veel records worden.

Theo.

Bewerkt door santhe op 08 nov 2009 18:50:25
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 08 nov 2009 :  19:15:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob(ben),

Rob F heeft het bij het juiste eind. Voorzover ik het weet geen maximum. Hooguit geheugen van Pc, maar Koploper staat niet bekend dat deze veel geheugen gebruikt (volgens mij dan).

@Rob s:
Bedenk wel dat voor iedere snelheid waarmee de trein binnenkomt het weer apart geleerd zal worden. Bedenk ook dat als je bij een trein het treintype wijzigt dit ook weer andere records zijn.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 08 nov 2009 :  22:02:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Heren,

Het spijt me maar ik kan niet anders ervaren dat na verloop van tijd meerdere treinen hun geleerde remvertraging kwijt zijn.
Het komt wel weer goed naarmate de treinen frequenter de blokken hebben bereden maar het lijkt er sterk op dat er een 'stack' is die slechts een beperkt geheugen heeft.

Ik heb tussentijds niets veranderd aan de de instellingen van loks en de blokken.

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- Koploper 6.6 built 617 -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 08 nov 2009 :  22:23:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Het spijt mij ook, want hiermee kan ik echt niets. Ik ga er echt vanuit dat de loc met andere snelheid het punt bereikt waar het remmen gaat starten.

Je kan in de communicatielogging ziet wat er allemaal gedaan wordt bij leren remmen en in systeeminformatie kan je het aantal remrecords zien. Ik weet dat er databases zijn van mensen prive waarbij deze aantallen boven de 10000 komen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

centinus

Netherlands
9 Posts

Geplaatst - 10 nov 2009 :  19:23:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb op dit moment ook het idee dat al mijn treinen opnieuw aan het leren remmen zijn. Het enige wat ik op dit moment kan bedenken is dat na het op de baan zetten van twee nieuwe locs de trafo het eind van zijn vermogen heeft bereikt, waardoor de snelheid veranderd is, en dat er mogelijk een booster moet worden bijgeplaatst. Het is maar een idee.

Groet,
Centinus.

Bewerkt door centinus op 10 nov 2009 19:48:06
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 14 nov 2009 :  10:04:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Opgelost!!!

De treinen remmen nu veel geleidelijker en het abrupt opnieuw leren remmen is voorbij. Wat is er veranderd?

Mijn Lenz instellingen stonden niet goed. Default stonden de waarden anders dan in de KL handleiding zijn vermeldt.

De default waarden waren: Verzend laatste commando opnieuw. En de maximale interval tijd stond op 300ms.

Ik heb deze nu gewijzigd naar: verzend volgend commando en de interval tijd gezet op 50ms.

mvrgr,
Rob


N-Spoor -- Koploper 6.6-617 -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina