Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 272 / Bezoekers Vandaag: 6527
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 416
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Systeem informatie
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

robstuart

Netherlands
240 berichten

Geplaatst - 11 nov 2009 :  20:21:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Ik heb de volgende systeem informatie.

Download Attachment: Sysinfo.JPG
60,88 KB

Wat opvalt is dat de waarden bij de bezetmelders 0 zijn en dat het aantal bezetmeldpunten vrij hoog is.
Dit komt waarschijnlijk doordat ik heel snelle lichtsluis poortjes heb ingezet. Verder werkt alles normaal.

Is dit een probleem?

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- Koploper 6.6-617 -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 11 nov 2009 :  23:19:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Heb jij een probleem? Zo nee ga er dan ook niet naar zoeken.

Lenz bezetmelders hoeft Koploper nooit op te vragen. Die komen spontaan binnen; vandaar de 0. Staat ook in de helpfile (F1) als je die geraadpleegd zou hebben.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 12 nov 2009 :  16:59:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Hi Paul,

Ik ben op zoek naar een verklaring waarom enkele treinen hun geleerde remgegevens soms zoek zijn. Het proces van het leren remmen begint dan opnieuw. Nu is dat geen groot probleem maar er moet een verklaring voor zijn.

Dus kwam ik uit om te onderzoeken of de lichtsluizen met de daarbij behorende terugmelders wellicht een oorzaak vormen.
Het valt me op dat er heel veel signalen van de terugmelders komen. De lichtstralen worden herhaaldelijk onderbroken en dat geeft erg veel (vele 10 tallen per trein doorgang)meldersignalen.

Gelet op je reactie hoef dit dus geen probleem te vormen.
We zoeken verder!

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- Koploper 6.6-617 -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 12 nov 2009 :  21:38:41  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door robstuart


Het valt me op dat er heel veel signalen van de terugmelders komen. De lichtstralen worden herhaaldelijk onderbroken en dat geeft erg veel (vele 10 tallen per trein doorgang)meldersignalen.




Lichtsluisjes "schuin" zetten ? Ze kijken misschien tussen de wagens door ...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 13 nov 2009 13:48:48
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina