Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 364 / Bezoekers Vandaag: 94
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1498
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 vaste route starten met speciale actie
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

carel richters

Netherlands
348 berichten

Geplaatst - 23 jan 2011 :  15:12:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik wil een vaste treinroute starten met behulp van een logsche en een speciale actie. De logische actie zou kunnen zijn, dat een trein zich in het laatste blok van zijn vaste route is en de speciale actie, het starten van een vaste treinroute door een andere trein, die in zijn aanvangsblok staat, met behulp van die logische actie. Als ik naar de speciale actie kijk zou dat moeten lukken, maar welke logische actie ik ook probeer (in bijgevoegde bakcup het bezetten van een blok door een treintype), de vaste treinroute wordt niet gestart.

Wat doe ik fout? Wie kan mij helpen?

Mvrgr
Carel

Download Attachment: Zwiep4.bck
383 KB

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 23 jan 2011 :  16:17:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Carel,

Volgens mij moet je dat ook niet via een speciale actie regelen, maar gewoon in de vaste route die je wil starten voor die ene trein.

Zie plaatje en waar in te vullen.

Download Attachment: logischeactievast.JPG
63,18 KB

Mvg
Wim



Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 23 jan 2011 :  20:31:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Bedankt voor je reactie, maar helaas het werkt niet. Wat de bedoeling van een logische actie in een vaste treinroute is zonder afvraging zie ik ook niet. Althans ik zie niet, dat hier een afvraging (zoals bij een speciale actie) plaatsvindt. Bij een speciale actie gebeurt dat wel en op het waar of niet waar zijn van de logische actie(s) volgt een nader te specificeren actie, maar dat is hier niet het geval. Dus vraag ik mij af, wat is hier de bedoeling van een logische actie. Ik zie het niet, maar wellicht zie ik dat verkeerd.

Voor de werking maakt het niet uit, want in beide gevallen werkt het niet, tenzij ik iets verkeerd doe. Maar tot nu toe weet ik niet wat.

In de Help beschrijving wordt een mogelijkeid beschreven "Vertrek vaste treinroute na bezet zijn van bezetmeldpunten", maar het wordt mij niet duidelijk hoe ik deze mogelijkheid kan bereiken.

Dus blijf ik met de vraag zitten, hoe kan ik ervoor zorgen, dat de ene trein bewerkstelligt, dat een andere trein aan een vaste treinroute begint. Nogmaals in de combinatie logische acties/specifieke actie (met name activeer start vaste treinroute) lijken er mogelijkheden te over, die dat zouden kunnen bewerkstelligen, maar geen van allen werken, terwijl andere combinaties van logische acties met speciale acties wél werken.

Wie heeft er nog suggesties?
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2534 Posts

Geplaatst - 23 jan 2011 :  21:16:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Carel,

Ik zou het toch ook met de logische actie in de vaste route doen. Ik heb dat ooit werkend gehad, maar er weer uit gehaald, toen ik het niet meer nodig had. Het wil dus wel.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 23 jan 2011 :  23:00:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dik,

Ik heb het met diverse logische acties geprobeerd, zoals: loc is in blok; loc rijdt van/naar blok; blok is bezet; bezetmeldpunt is bezet, maar op geen enkele logische actie wordt gereageerd. Dan weet ik het niet meer.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 24 jan 2011 :  00:17:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Je hebt toch gezorgd dat de logische actie "waar" is voor je het richtingsblok inrijdt ? Ik meen mij te herinneren dat "tegelijkertijd" niet lukte bij mij.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 24 jan 2011 :  01:38:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Carel,

Het werkt wel, alleen werkt het anders dan dat jij en ik denken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 24 jan 2011 01:39:23
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
342 Posts

Geplaatst - 24 jan 2011 :  05:58:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Carel,

Je speciale actie staat niet "actief".

Even het vinkje "Actief" zetten bij de speciale actie.

Daarna zet de TEE keurig de vaste route aan in het Rijwindow van de BR01.

De BR01 start dan ook zijn vaste route als hij vanuit blok 39 vertrekt.

Groet Jack.



Bewerkt door JackvdW op 24 jan 2011 05:59:24
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 24 jan 2011 :  12:12:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jack en anderen, die mij hebben geantwoord,

Jack bedankt voor je aanwijzing om het vinkje bij actief te zetten. Hoe blind kan iemand zijn? Zoals jullie kunnen vaststellen heb ik het in andere gevallen wél gedaan en hier domweg over het hoofd gezien. Met het vinkje werkt het uitstekend.

Ik ben ook blij, dat ondanks alle aanwijzingen voor het tegendeel mijn redenering juist was, omdat ik ervan overtuigd was, dat het met een combinatie van logische en speciale acties zou moeten lukken.

Allen bedankt voor het meedenken en Jack voor de oplossing.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina