Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 86 / Bezoekers Vandaag: 6134
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1498
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 starten van vaste treinroute
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

MRdirect

Netherlands
287 berichten

Geplaatst - 23 jan 2011 :  13:53:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van MRdirect  Reageer met citaat
Naast de automatische routes (waarin ook de blokken van van de vaste route bereden kunnen worden) heb ik een vaste treinroute gemaakt voor slechts 1 locomotief. Er worden direct 3 blokken geclaimd.
Nu is het zo dat als de betrokken locomotief in het richtingsblok komt niet de vaste maar de automatische route wordt gekozen.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat als de betrokken locomotief in het richtingsblok komt altijd (mits natuurlijk de geclaimde blokken vrij zijn) de vaste route wordt gereden?
m.vr.gr. Marco

http://www.MRdirect.nl : MRdirect, Marklin-K, Motorola en DCC decoders

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 23 jan 2011 :  14:59:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marco,

Open voor je de vaste route van die loc gaat starten zijn venster en klik in rijgedrag zijn vaste route aan. Sleep de loc vanuit het overzicht locomotieven naar zijn startblok en vervolgens het startblok naar het eerst te claimen blok. Klik vervolgens op automatisch rijden (als de groene koekenpan tenminste is ingedrukt, anders die eerst aanklikken). Dan zal de loc aan zijn vaste route beginnen.
Veel plezier ermee.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

MRdirect

Netherlands
287 Posts

Geplaatst - 23 jan 2011 :  16:10:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van MRdirect  Reageer met citaat
Hallo Carel,
Dat aanvinken van de vaste route in het rijwindow "was ik vergeten".
Op m'n kleine demo demobaan werkt de vaste route al langer maar met alle mogelijkheden in Koploper vergeet je er wel eens eentje (of meer).
bedankt.
groet, Marco

http://www.MRdirect.nl : MRdirect, Marklin-K, Motorola en DCC decoders
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 24 jan 2011 :  12:17:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marco,

Gedeelde smart is halve smart: je bent niet de enige, die dit overkomt. Kijk maar even verder, dan zie je dat ik het in een soortgelijk geval eveneens over het hoofd heb gezien. 1000 keer doe je het goed en de 1001e keer zie je het over het hoofd, je zoekt je kleurenblind en je kunt het niet vinden. Niets menselijks is ook ons treinliefhebbers vreemd.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina