Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 145 / Bezoekers Vandaag: 2866
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 379
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 keerverbod
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ron

Netherlands
56 berichten

Geplaatst - 01 sep 2011 :  15:46:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik heb een TEE treinstel en ik heb liever niet dat bij automatisch rijden de rijrichting omkeert. Hoe kan ik een keerverbod voor deze trein invoeren?

Met vriendelijke groet,
Ron

Fleischmann N, TC, S88, BMD16, Par/Dec63, P4 Loconet>RS232

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 01 sep 2011 :  17:57:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ron,

in onderhouden locomotieven het vinkje uitzetten dat deze trein als treinstel staat aangevinkt, zal ervoor zorgen dat de trein niet overal keert.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

ron

Netherlands
56 Posts

Geplaatst - 03 sep 2011 :  17:30:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt,

Ik had juist verwacht dat een treinstel niet zou keren.



Met vriendelijke groet,
Ron

Fleischmann N, TC, S88, BMD16, Par/Dec63, P4 Loconet>RS232
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 03 sep 2011 :  19:40:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Tja dat is nu wat een treinstel nu juist wel doet, bijvoorbeeld een treinstel zoals de koploper ook is.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

ron

Netherlands
56 Posts

Geplaatst - 06 sep 2011 :  12:04:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Wim,

Ik had dat stukje in de helpfile aleens gelezen, maar ik snap nog steeds niet goed wat nu het verschil is tussen een treinstel en een duw/trek combinatie en wat voor software of actieverschil het maakt?

Met vriendelijke groet,
Ron

Fleischmann N, TC, S88, BMD16, Par/Dec63, P4 Loconet>RS232
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 06 sep 2011 :  13:14:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ron,

een treinstel (eenheid) bv. Ns Koploper of trek/duw combinatie (loc met trein met stuurstand)bv. Benelux stel zoals de B1180 serie met stuurstand worden door de software Koploper hetzelfde behandeld. Deze stellen mogen dus ook achteruit rijden met de stuurstand voorop in tegenstelling tot bv. een getrokken goederentrein met de loc voorop. Een voorbeeld van een Tee treinstel is de Ram Tee, terwijl de Tee DB103 met personentrein een getrokken trein is.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

ron

Netherlands
56 Posts

Geplaatst - 06 sep 2011 :  20:27:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter,

Bedankt voor je toelichting. Als techneut vind ik een modelbaan geweldig. Ik heb alleen weinig kennis van spoorzaken. Maar dat voorbeeld van die beide TEE's maakte veel duidelijk. Ik heb dus zelf een getrokken versie.



Met vriendelijke groet,
Ron

Fleischmann N, TC, S88, BMD16, Par/Dec63, P4 Loconet>RS232
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
342 Posts

Geplaatst - 08 sep 2011 :  02:50:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ron,

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door ron

ik snap nog steeds niet goed wat nu het verschil is tussen een treinstel en een duw/trek combinatie en wat voor software of actieverschil het maakt?




Het verschil zit hem in het "permanent" zijn van het keer gedrag.

Een treinstel geef je al aan in het Onderhouden Locomotieven en hij zal dus altijd dit keergedrag vertonen.

Een trek/duw combinatie vink je aan in het rijwindow van een loc die normaal met een getrokken trein rijd en nu voor een trein met een stuurstand geplaatst wordt. Hij zal zich dan als treinstel gaan gedragen.

Het "treinstel" gedrag is dus bij de loc aan en uit te zetten.
Bij een echt treinstel kan je dit dus niet uitzetten.

Groet Jack.
Ga naar bovenaan de pagina

ron

Netherlands
56 Posts

Geplaatst - 08 sep 2011 :  14:15:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jack,

Dit maakt veel duidelijk, want ik begreep al niet waarom het ene in Onh. Loc. aangezet moest worden en het andere in het rijwindow.
Bedankt.



Met vriendelijke groet,
Ron

Fleischmann N, TC, S88, BMD16, Par/Dec63, P4 Loconet>RS232
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina