Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 129 / Bezoekers Vandaag: 6258
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 379
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 automatische lok wisseling voor een trein
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Harjan van Ommen

Netherlands
2 berichten

Geplaatst - 27 jun 2011 :  15:01:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Koplopers,

Ik zou graag automatisch van een trein de lok laten wisselen voor een andere lok.
Heeft iemand een werkende database, zodat ik kan zien hoe zoiets wordt opgebouwd?

met vriendelijke groet,

Harjan

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 27 jun 2011 :  19:08:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Harjan,

Hier zijn er meerdere acties die het doen.

http://www.koploperforum.nl/uploaded/40/200916162310_Fantasia.bck >> Linkermuisknop >> koppeling opslaan als en dan Restore in Koploper

De vaste routes 1852-1853-6433 zijn met elkaar verlinkt. De route bestaat uit binnenkomen rangeerterrein omkoppelen naar rangeer locomotief en uitrangeren. Daarna omgekeerd en gaat een derde loc er mee weg

RD single (LR&RL) is het omlopen van een loc.




Grtzz Rob


Fantasia >> TC + Power 15 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - meerdere S88LN's + 15 st. S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2534 Posts

Geplaatst - 27 jun 2011 :  21:06:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Harjan,

Hieronder vind je een special backup met een demo voor het omlopen van een lok. Het belangrijkste is om een en ander goed in een vaste route aan te geven, dan werkt het goed. Inmiddels werkt het ook mooi op mijn baan. Als je wilt kan ik de database daarvan ook hier plaatsen.



Download Attachment: DemoOmloop.bck
6,26 KB



Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Harjan van Ommen

Netherlands
2 Posts

Geplaatst - 28 jun 2011 :  10:40:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Dirk,

Ik zou graag jouw database willen bekijken en er dingen van willen leren.

vr grt.

Harjan
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2534 Posts

Geplaatst - 29 jun 2011 :  18:31:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Harjan,

Hierbij mijn database met het omlopen van loc 363. Naast een aantal testroutes bevat de database twee vaste routes die loc 363 doen omlopen. Dat zijn de routes "Lokwissel 363 in blok 8" en "Lokwissel 363 in blok 3". Het werkt als volgt:
Als de trein met loc 363 op kop in blok 21 komt start de vaste route voor omlopen in blok 8. De trein rijdt naar blok 8 en koppelt af. Dat gebeurt door met behulp van een Kroiskoppeling, aangestuurd door een ESU LokPilot 4.0. Bij de eerste regel van blok 8 van de vaste route staan daarvoor de juiste instellingen. Daarna rijdt de loc een rondje en koppelt eer aan aan de staart van de trein. De instellingen daarvoor staan in de tweede keer dat blok 8 in de vaste route staat. Nu staat de loc dus aan de staart van de trein. Als deze trein in blok 24 komt begint de vaste route voor omlopen in blok 3. Dat werkt analoog aan de andere route. de instellingen staan nu in de regels van blok 3. Je kunt nog een beetje spelen met doorrijden cm om de trein om een nette plaats te laten afkoppelen.
Een filmpje van het (handmatig) ontkoppelen kun je zien op youtube onder:

http://www.youtube.com/watch?v=6P0iiY5fpE4

De backup van de database staat hieronder:



Download Attachment: Omlopen363.bck
145,99 KB

Succes ermee en als je vragen hebt zien we je wel weer op het forum. Een PB sturen mag natuurlijk ook altijd.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina