Tijdens op starten komt volgende medeling naar boven "Invalid parameter by conversion". Dit gebeurd zowel bij 6.3 als 6.4. Ik vermoed dat data verminkt is tijdens opslaan en/of onjuist afsluiten van Comp.
Nu moet ik ieder keer opnieuw alles instellen want ook na invoeren en afsluiten ben ik wederom alle posities en instellingen van de treinen kwijt. Ik had het gisteren al gezien maar geen aandacht aan besteed. Van morgen heb ik de nw versie 6.4 erop gezet en toen kwam het probleem weer boven water. Ik werd echter na afsluiten en opnieuw starten met de harde feiten geconfronteerd dat de data ergens verminkt is.
De fout zit in het bestand met geleerde remrecords. Deze wordt altijd bij het afsluiten opnieuw opgebouwd. Het lijkt erop dat deze tjdens het wegschrijven is afgebroken.
Je kan het oplossen door in bij initialisaties alle geleerde remgegevens te verwijderen. - nadeel: alle treinen moeten weer leren remmen - voordeel: alle niet gebruikte gegevens ben jij kwijt
Andere mogelijkheid is om regel aan het einde van snel.dba met alleen snel en verder niet te verwijderen. Ook dan is het probleem opgelost.