Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 62 / Bezoekers Vandaag: 7974
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 Access Violation
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Rob Fongers

Netherlands
658 berichten

Geplaatst - 10 mei 2006 :  22:45:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Ik krijg mn koploper niet meer aan de praat. Tijdens opstarten, lezen remgegevens, krijg ik volgende mededeling "invalid variant type conversion". Als ik die accepteer komt het baanoverzicht naar voren en gebeurd er niets meer. Via sluiten in menubalk komt mededeling "Invalid pointer operation" gevolgd door
Exception EAccessViolation in module koploper.exe at 00003204.
Access violation at adress 00403204 in module koploper.exe. Read of adress 00B904D4.

Heb je enig idee? Ik vermoed dat de database beschadigd is door onverklaarbare redenen. Ik heb inmiddels de laatste versie gedownload met hetzelfde resultaat. Ter info andere databases kan ik wel inlezen

Het staat vast dat Koploper afgesloten was toen ik de computer uitzette.



Met vriendelijke groet

Rob

Een tevreden Koploper, N-spoorder met TC

administrator

Netherlands
345 Posts

Geplaatst - 10 mei 2006 :  23:20:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van administrator  Reageer met citaat
Hoi rob,

plaats even je database op het forum.

Dan kan paul en of anderen er ook even naar kijken.

erwin
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 10 mei 2006 :  23:44:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Erwin en anderen natuurlijk,

Heb heel mn hebben en houwen maar gezipt. misschien teveel maar ik weet niet wat er allemaal voor nodig is om het in te lezen.



Download Attachment: Fantasia.zip
142.21 KB

Met vriendelijke groet

Rob

Een tevreden Koploper, N-spoorder met TC
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 11 mei 2006 :  07:05:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob,

Ik heb even je database gedownload en zie het inderdaad fout gaan. Wat er precies aan de hand is weet ik niet. Volgens mij kan je het wel even oplossen door save.txt te verwijderen. Je bent dan alleen de stand van je locomotieven kwijt.
Ik ga wel zoeken naar de oorzaak zodat het in de toekomst niet meer zal voorkomen (kan nog mooi mee met 6.3!).

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 11 mei 2006 :  13:11:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob,

Helaas voor jou ben ik er voor 99.9% van overtuigd dat het niet aan koploper ligt. Wat ik je vanmorgen al vertelde (verwijderd save.txt) is de enige oplossing. Dit bestand is verminkt en hierdoor kan Koploper niet goed de gegevens inlezen. Kijk maar naar de laatste regel in het bestand: deze is niet volledig vermeld.

Nu vraag jij natuurlijk hoe is die verminking ontstaan? Hierop kan ik slechts 2 antwoorden bedenken:
- Koploper is tijdens het wegschrijven van de gegevens afgebroken en hierdoor is een half bestand ontstaan
- De harde schijf functioneert niet meer goed (bad sectors of iets dergelijks).

Het saven van de stand is zo'n stukje programmatuur wat zeer veel wordt gebruikt, dat ik uit sluit dat ik hierin de oorzaak zou moeten zoeken. Je bent de eerste in al die jaren die hier een probleem mee ondervindt.

Ik hoop voor je dat het niet de harde schijf is waar de problemen zich bevinden.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 11 mei 2006 :  20:14:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Heb Save,txt verwijderd en zoals je al zei ff alle locs op de juiste plaats zetten en de diverse stuurstands weer koppelen en het werkt weer. Heeft in ieder geval een positieve kant zodat je handig blijf in die dingen.

Mn HD is in ieder geval OK (Tot nu toe dan ). Heb inmiddels meerdere keren gesaved, afgesloten en opgestart zonder problemen.

Ik ben enerzijds blij dat het niet aan Koploper ligt en wat je zei dat een deel van de file ontbrak had ik ook gezien maar Copy en paste werkte niet(had eigenlijk niet anders verwacht.

Ik zal het maar als een slippertje van mezelf beschouwen en hopen dat het niet meer voorkomt.

In ieder geval bedankt voor de aandacht



Met vriendelijke groet

Rob

Een tevreden Koploper, N-spoorder met TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina