Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 344 / Bezoekers Vandaag: 3876
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 436
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Opstelsporen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

balthazor

Netherlands
117 berichten

Geplaatst - 06 mei 2006 :  22:33:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
quote:
Biem

Je kan je treinen via variabele maar beter via vaste treinroute naar een bepaald spoor in je schaduwstation sturen waardoor die altijd op een vast spoor komt te staan.
Ik heb het zelf ook zo geregeld, een bijkomend voordeel is dat je dan de treinen kan laten vertrekken op basis van tijd, zodat een trein niet om de paar minuten voorbij komt wat niet erg realistisch is.

Trein groeten Piet Rehorst

P. Rehorst


Biem kan je iets verder uitleggen ?

Ik zit al een tijdje met dit probleem te spelen
Ik krijg het wel voor elkaar dat te lange treinen niet in het te korte
opstelsporen parkeren.
Maar het probleem is als het eerst een korte trein komt bestaat er een kans dat hij zicht parkeerd op een lang spoor waardoor er aan het eind geen ruimte meer is voor de lange trein.

Het zou handig zijn als er voor kies dat ze naar de opstelsporen moeten gaan ze automatisch een bestemming krijgen naar welk blok ze moeten gaan is zo iets mogelijk ?

Erik.


Bewerkt door balthazor op 06 mei 2006 22:34:54

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 07 mei 2006 :  07:11:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Erik,

Op wat voor manier laat jij Koploper kiezen uit de blokken? Als ik het zo lees of op basis van kansen of op basis van een verkeerde volgorde.

In het geval van verschillende lengtes van opstelblokken kan je het beste werken op basis van volgorde: je moet dan het korste blok de hoogste prioriteit geven. Zo komt (indien beschikbaar) een trein altijd in het blok uit waar deze het beste in past.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

balthazor

Netherlands
117 Posts

Geplaatst - 07 mei 2006 :  10:22:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
Het kan zo simpel zijn :)
Ik deed het inderdaad op gelijke kansen.

Bedankt Paul

Erik.

M.v.G

Erik.
Ga naar bovenaan de pagina

balthazor

Netherlands
117 Posts

Geplaatst - 07 mei 2006 :  11:38:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
K heb het aangepast maar nieuw probleem.

Lange trein blijft nu over de korte opstelsporen rijden en komt dus nooit mee op een lang opstel spoor en stopt dus niet

Als ik de korte met de hand blokkeer dan werkt het wel

Denk dat mijn probleem is dat ik meer opstelsporen heb dan treinen :)

We zoeken verder



M.v.G

Erik.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 07 mei 2006 :  12:40:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Erik,

Wat staat er bij de aanvullende blokgegevens voor het geval een trein te lang is? Als ik het nu lees waarschijnlijk dan een stopverbod.

Je kan dit eventueel zo laten, maar dan moet je wel in instellingen per database aangeven dat de blokkeuze eerst op juiste lengte moet plaats vinden (algemeen-1).

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

balthazor

Netherlands
117 Posts

Geplaatst - 07 mei 2006 :  15:51:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
Ik vermoed dat ik dus verkeerd bezig ben

Maar ik heb een variable route voor lange goederen, korte goederen, lange personen en korte personen treinen

Bij de lange goederen en personen heb ik een stop verbod in gesteld op de korte opstelsporen

Nu zou je zeggen waarom geen stop verbod voor de korte treinen op de lange opstel sporen omdat ik normaal gebruik ze wel daar wil laten stoppen.

Heb nog geen lengtes van treinen op gegeven omdat die nog veel veranderen.

Maar voor nu vul ik wel bij de korte variable routes een stop verbod voor de lange opstelsporen in.


M.v.G

Erik.

p.s. Als je blokken op meet is dan hele lengte van het blok of is het van onderbreking tot onderbreking oftewel eind binnen komst melder tot begin stop melder ?

Bewerkt door balthazor op 07 mei 2006 15:54:46
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 07 mei 2006 :  16:03:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Erik,

He nu volg ik het even niet meer. Hoe kan Koploper nu weten of een trein wel of niet naar een bepaald spoor mag gaan als jij de lengte niet goed invult. Het zal den uberhaupt nooit werken.

Zeker als het nog veel wijzigt dan heeft deze optie nog niet echt veel zin. Als je wel even de moeite neem om het bij benadering in te voeren, zal je zien dat het werkt.

De lengte van een blok is de lengte die je fysiek kwijt kan. Zelf hou ik altijd iets speling: dus werkelijke lengte is 100 cm en de bloklengte is dan 90 (als voorbeeld hoor!)

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

balthazor

Netherlands
117 Posts

Geplaatst - 07 mei 2006 :  16:51:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by PaHaSOFT

Hoi Erik,

He nu volg ik het even niet meer. Hoe kan Koploper nu weten of een trein wel of niet naar een bepaald spoor mag gaan als jij de lengte niet goed invult. Het zal den uberhaupt nooit werken.



Ik dacht dus met variable routes waar ik stop verboden in zet

quote:

Zeker als het nog veel wijzigt dan heeft deze optie nog niet echt veel zin. Als je wel even de moeite neem om het bij benadering in te voeren, zal je zien dat het werkt.



Ik ga dat proberen.

quote:

De lengte van een blok is de lengte die je fysiek kwijt kan. Zelf hou ik altijd iets speling: dus werkelijke lengte is 100 cm en de bloklengte is dan 90 (als voorbeeld hoor!)

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)



K dus werkelijke lengte is het heleblok inc alle melders.



M.v.G

Erik.
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
2003 Posts

Geplaatst - 07 mei 2006 :  16:55:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Erik,

Waarom sluit je de korte sporen niet uit voor de lange treinen? Dit doe je ook in de variabele routes.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

balthazor

Netherlands
117 Posts

Geplaatst - 07 mei 2006 :  22:55:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by balthazor

Ik vermoed dat ik dus verkeerd bezig ben

Nu zou je zeggen waarom geen stop verbod voor de korte treinen op de lange opstel sporen omdat ik normaal gebruik ze wel daar wil laten stoppen.

Maar voor nu vul ik wel bij de korte variable routes een stop verbod voor de lange opstelsporen in.




Dat heb ik nu dus gedaan en dat werkt.
Maar ik ga toch het advies van paul volgen en alles opmeten en invoeren.


M.v.G

Erik.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina