Auteur |
Onderwerp |
|
mels
Netherlands
145 berichten |
Geplaatst - 16 mei 2006 : 08:48:11
|
Hallo mede-koplopers,
De verbouwing van het station nadert het einde, op een probleem(pje) na. De situatie:
----1------|-------|-----2------|---------4------< \---------3------
1 is een station bypas spoor, 2 is een kort blok tussen wissels, een trein telang voor blok 1 stopt netjes hierin. Tevens wordt dit blokje gebruikt om van loc te wissellen of de loc even te parkeren, zodat de goederen wagons op het overslagspoor 3 geduwd worden.
Koment vanuit blok 4 geld in 2 een stopverbod. Echter vanuit blok 1 kan ik geen stopverbod opgeven, vanwege telange treinen, welke juist hier moeten kunnen stoppen. Maar een korte trein welke in blok 1 stopt, mag in blok 2 niet stoppen.
Hopelijk komt het een beetje duidelijk over, heeft iemand een idee hoe dit op te lossen.
m.vr.gr. Mels Kooijman
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 16 mei 2006 : 18:39:08
|
Hallo Mels,
Het tekeningetje komt niet echt over. Hierdoor is mij de situatie ter plaatse niet echt duidelijk. Als ik het zo lees dan denk ik aan variabele treinroute die je zelf nog moet toekennen aan een rijwindow. Alleen dan moet je er zelf aan denken dat als de lengte veranderd ook de juiste variabele treinroute(s) zijn geselecteerd.
Met vriendelijke treinengroeten,
Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper) |
|
|
mels
Netherlands
145 Posts |
Geplaatst - 16 mei 2006 : 19:40:57
|
Ik zie het Paul. Tussen blok 1 en 2 zit een wissel, er zijn wat spaties weggevallen. De wissel voor blok 1 of achter blok 2, zodat 1 en 2, 1 blok wordt komt niet uit met de ruimte. Blok 1 is lang genoeg (2 meter) voor de meeste treinen op oa de grote jongen na. Met een stop verbod voor lange treinen in blok 1 en een bezet houden van wisselstraat en blok ervoor in blok 2 werkt het stoppen prima. Echter de kortere treinen stoppen in 1, zo is het ook bedoelt, maar bij vertrek ook weer in blok 2. Inderdaad met een variabele route richtings afhankelijk stopverbod zou het oplossen. Ga het zo ff checken.
thanks voor de wissel goed zetten Mels
|
|
|
mels
Netherlands
145 Posts |
Geplaatst - 16 mei 2006 : 19:50:10
|
Hallo Paul,
Iets te snel geklikt, een stopverbod voor blok 2 in een varibele route voor treinen komende uit blok 1, geld dus ook voor de enkele lange trein welke vanwege de lengte niet in blok 1, maar juist in blok 2 moet stoppen.
m.vr.gr. Mels |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 16 mei 2006 : 20:16:32
|
Mels,
Je kan toch twee verschillende variabele treinroutes aanmaken en de ene toekennen aan de lange treinen en de andere aan de korte treinen.
Met vriendelijke treinengroeten,
Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper) |
|
|
mels
Netherlands
145 Posts |
Geplaatst - 16 mei 2006 : 20:48:27
|
Natuurlijk Paul, ik zat te algemeen te denken 1 voor alles.
thanks mels
|
|
|
|
Onderwerp |
|