Ik wil op mijn spoor graag zo met de bezetmelding werken (via stroomdetectie) dat in het hele blok wordt aangegeven (teruggemeld) dat er stroom wordt afgenomen. Ik wil op de sporen in één richting rijden. Omdat drie secties te duur is, wil ik met twee secties werken, een lange bij het binnenkomen en een korte om te stoppen, maar wel aansluitend op elkaar, dus zonder een vrije tussenliggende sectie. Ik las nu in het handboek bij Koploper dat je geen trein kan hebben waar achter de locomotief eerst wat wagons hangen die geen stroom afnemen (terugmelding geven) en dan wagons die wel stroom afnemen, zoals bv. een goederentrein met sluitverlichting. Wellicht denkt Koploper dat er al van een nieuwe trein sprake is. Mijn vraag: Klopt dat, want ik zie niet zo goed wat er aan de hand is en wat er fout kan lopen, en/of bestaat er een mogelijkheid om dat te omzeilen? Misschien heb ik het wel helemaal fout! Daarom stel ik de vraag ook in het beginnersforum. Graag dus een verduidelijking over hoe de bezetmelding wel of niet mag/moet verlopen. |