Auteur |
Onderwerp |
|
Dirk
Belgium
159 berichten |
Geplaatst - 27 aug 2007 : 14:21:02
|
Voila, mijn volgend probleem.... alles zou prima zijn als de schijf zou wachten met draaien tot de lok erop staat. Het heeft enkele keren gewerkt maar nu begint de schijf te draaien zogauw de lok het bezetmeldpunt van het spoor bereikt heeft. in simulatie kan ik dat niet zien maar irw gebeurt het steeds en van de 2 mogelijke oprijsporen. Ik gebruik 2 S88 punten voor de schijf, 1 voor een bezetspoor en 1 voorals de schijf in werking is. Hoe krijg ik dit opgelost. ik stuur de database mee, het is ondertussen een beetje een rommeltje, dat komt door het vele uit proberen
mvg
Dirk
Download Attachment: definitief.zip 24,77 KB |
|
Dirk
Belgium
159 Posts |
Geplaatst - 27 aug 2007 : 19:12:34
|
nieuwe constatering:
Als ik in rijden "volgens bestemming" blok per blok rij, dan werkt alles prima, als er meer dan 2 blokken ver gereden wordt dan gaat het fout...
Dirk |
|
|
Dirk
Belgium
159 Posts |
Geplaatst - 27 aug 2007 : 20:41:25
|
zou het kunnen dat het probleem in het programma zit? Ik opper deze mogelijkheid omdat alles goed gaat totdat ik automatisch wil rijden, en slaat de schijf op hol..
Dirk |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 27 aug 2007 : 21:39:42
|
Dirk,
Daarvoor gaat het bij teveel mensen gewoon goed. Ik vermoed niet dat het in Koploper een probleem is. Zelf heb ik momenteel niet veel tijd om te kijken naar je database. Hopelijk heeft iemand anders dat wel.
Mvg, Paul. |
|
|
balthazor
Netherlands
117 Posts |
Geplaatst - 28 aug 2007 : 11:24:32
|
Kan je via Algemeen - Backup een backup van je plan maken en die plaatsen met het zipje kunnen we niet zoveel
Erik.
MBZE: Modelbaan Zonder Eind fleischmann/twincenter/koploper
|
|
|
Dirk
Belgium
159 Posts |
Geplaatst - 28 aug 2007 : 14:25:17
|
OK, bij deze een backup. Er zitten waarschijnlijk wel enkele foutjes in, maar het grote probleem is het op hol slaan van de schijf, die soms wel en soms niet wacht op de lok.
alvast bedankt
Dirk
Download Attachment: definitief.bck 160,06 KB |
|
|
balthazor
Netherlands
117 Posts |
Geplaatst - 28 aug 2007 : 16:54:44
|
Ik heb een tijdje naar je probleem zitten kijken maar weet op dit moment ook niet de oplossing
Je moet iets hebben van dat de bezet melder van de draaischijf min een paar seconden bezet is voor dat hij begint te draaien maar die optie is er volgens mij niet in koploper
Of je geeft de draaischijf spoor 2 bezet melders 1 aan het begin en 1 aan het eind dus dat hij pas begint te draaien als de laatste bezet melder bezet melt en dus de trein er helemaal opstaat
Of zoals vele doen ga je werken met een lichtsluis in het midden
Maar misschien weet iemand anders de oplossing
Erik.
MBZE: Modelbaan Zonder Eind fleischmann/twincenter/koploper
|
|
|
Dirk
Belgium
159 Posts |
Geplaatst - 28 aug 2007 : 17:50:36
|
2 me;ders op de schijf is volgens mij geen optie. De schijf wordt in 2 richtingen bereden en draait rond, dus is het nooit te bepalen langs welke kant de lok erop rijd dus kan ik ook niet bepalen wat de in melder en de stop melder is/ Een melder in het midden met een lichtsluis is mss mogelijk, maar soms werkt het (in rijden volgens bestemming van blok naar blok ) dus als het daar werkt zou het in automatisch rijden toch ook moeten werken.
Dirk |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 28 aug 2007 : 20:15:20
|
Dirk,
Heb jij het document van Rene Bagchus gelezen die op mijn site gedownload kan worden? Hierin staat het geheel beschreven van de draaischijf.
Mvg, Paul. |
|
|
Dirk
Belgium
159 Posts |
Geplaatst - 28 aug 2007 : 20:32:34
|
Paul,
Ja hoor, ik heb het van voor naar achter ne weer terug gelezen... Maar soms werkt het, maar meer niet dan wel. Ik ben ondertussen een volledig nieuwe database aan het opzetten met alleen het rangeergebied met draaischijf. Ik ga alles standaart laten en zo beginnen uit te zoeken of het werkt en heel langzaam het geheel te customisen. Maar dat is meer werk dan ik oorspronkelijk dacht. Ergens moet er een fout inzitten maar waar???? Ik kan het ook niet reconstrueren, maw ik zou begot niet weten wanneer het fout loopt. Soms rij ik 2 keer de zelfde route en gaat alles prima en dan plots vertrekt de schijf weer onmiddellijk na de bezetmelding. Hoe is het idee eigelijk achter de schijf? de lok rijdt op de schijf, hij rijdt de extra cm's die ik heb opgegeven en dan stopt de lok en dan? wordt het comando van draaien gestart nadat de lok stilstaat? Als het zo is, dan wordt er ergens een melding niet doorgegeven ivm de lok die gestopt is? Het is maar een idee..?? Ik zie wel wat er gebeurt in de nieuwe database.
Dirk |
|
|
rakkertjemathieu
Netherlands
26 Posts |
Geplaatst - 28 aug 2007 : 20:52:32
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Dirk
Paul,
Ja hoor, ik heb het van voor naar achter ne weer terug gelezen... Maar soms werkt het, maar meer niet dan wel. Ik ben ondertussen een volledig nieuwe database aan het opzetten met alleen het rangeergebied met draaischijf. Ik ga alles standaart laten en zo beginnen uit te zoeken of het werkt en heel langzaam het geheel te customisen. Maar dat is meer werk dan ik oorspronkelijk dacht. Ergens moet er een fout inzitten maar waar???? Ik kan het ook niet reconstrueren, maw ik zou begot niet weten wanneer het fout loopt. Soms rij ik 2 keer de zelfde route en gaat alles prima en dan plots vertrekt de schijf weer onmiddellijk na de bezetmelding. Hoe is het idee eigelijk achter de schijf? de lok rijdt op de schijf, hij rijdt de extra cm's die ik heb opgegeven en dan stopt de lok en dan? wordt het comando van draaien gestart nadat de lok stilstaat? Als het zo is, dan wordt er ergens een melding niet doorgegeven ivm de lok die gestopt is? Het is maar een idee..?? Ik zie wel wat er gebeurt in de nieuwe database.
Dirk
|
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 28 aug 2007 : 22:23:00
|
Dirk,
Je hebt niet de draaischijf gekoppeld aan het blok. Hierdoor geldt de normale stopkans. Op de draaischijf moet echter wel altijd worden gestop (hoe kort de tijd ook is).
Even de draaischijf koppelen aan het blok en de lok zal er altijd stoppen en volgens mij jouw probleem opgelost.
Mvg, Paul. |
|
|
Dirk
Belgium
159 Posts |
Geplaatst - 28 aug 2007 : 23:21:51
|
Hihaaaa,, jodel,, spring,, dans rond de tafel... Blijkbaar was dat de fout.Ik heb het wel 10 keer gelezen in de manual, maar ik dacht dat het een extraatje was, De item begint met de zin"Ook kun je het blok..etc" ik dacht echt dat het niet verplcht was om die koppeling te maken. Dit had me een dag aan werken aan een nieuwe database kunnen besparen..Nuja, nu heb ik een leuke database om in te oefenen, Dat is wel nodig met zo'n schijf. Paul, je hebt weer een wanhopig man blij gemaakt :-)
bedankt
Dirk |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 29 aug 2007 : 07:03:00
|
Dirk,
Ik ken de tekst van het document niet uit mijn hoofd, maar ik zal wel eens kijken en misschien ietwat aanpassen (dat zal Rene Bagchus niet erg vinden denk ik).
Gelukkig werkt het weer.
Mvg, Paul. |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 29 aug 2007 : 17:57:38
|
@Allen,
Inmiddels is het document op mijn website aangepast. De tekst zou volgens mij nu duidelijker moeten zijn over de koppeling van een draaischijf aan een blok...
Mvg, Paul. |
|
|
|
Onderwerp |
|