Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 387 / Bezoekers Vandaag: 9065
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 440
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 treinstel in blok plaatsen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

janspoor

264 berichten

Geplaatst - 28 jan 2025 :  22:23:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zit met het volgende probleem: er rijden 4 treinstellen. Deze zijn ook in Onderhoud Locomotieven en in Variabele Routes aangemerkt als "treinstel". Ik wil treinstel "BRENG" in blok 35 plaatsen, maar dat "mag" niet. Ik heb werkelijk alles nagekeken (denk ik), maar het lukt me niet. Uiteraard zal ik iets wezenlijks over het hoofd zien, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Hetzelfde geldt gedeeltelijk ook voor de andere treinstellen. Wie ziet het wel? Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

Download Attachment: blokken-133.zip
86,97 KB

*Zo ge't moakt, zo hedde't!*

hubertus

Netherlands
2021 Posts

Geplaatst - 28 jan 2025 :  22:35:02  Toon profiel  Reageer met citaat
In de variabele route ARRIVA heb je blok 35 uitgesloten voor treinstellen. Dan kun je er ook geen treinstel in plaatsen.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

janspoor

264 Posts

Geplaatst - 28 jan 2025 :  23:47:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat klopt en dat heeft ook een reden. Maar het me om het feit dat ik BRENG niet in blok 35 kan plaatsen (ook niet in 33 en 34, maar dat is maar tijdelijk). Wat doe ik fout?

Wim Romijn

Netherlands
1066 Posts

Geplaatst - 29 jan 2025 :  09:23:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je bij de variabele route "ARRIVA" blok 35 aanvinkt bij "Toegang bij bestemming" en niet bij "Uitgesloten"
Dan kan je wel een trein plaatsen in blok 35 maar rijdt hij er niet automatisch naar toe.
Zelf kies ik altijd voor Toegang bij bestemming dan ben je flexibeler.

Overigens heb je bij Arriva, Breng en Veolia aangegeven dat deze voor treinstellen gelden.
Hierdoor zijn alle beperkingen samen voor al deze treinstellen van toepassing.
Wat voor Arriva van toepassing is geldt ook voor Breng en Veolia en wat voor Breng van toepassing is etc.
Als ze verschillend zijn moet je voor Rijwindow of voor Treintype/Rijwindow kiezen en in het betreffende Rijwindow de var.route aanvinken.

Mvtgr,

Wim Romijn.
N - YaMoRc YD7001 - loconet

Bewerkt door Wim Romijn op 29 jan 2025 09:42:46

janspoor

264 Posts

Geplaatst - 29 jan 2025 :  09:53:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Kijk, nu wordt het duidelijker. Sorry Hubertus dat ik onbegrijpend overkwam, maar zoals Wim het nu uitgelegd heeft, wordt alles me een stuk duidelijker. Ik wist niet dat door het aanvinken van "treinstel" dat voor alle treinstellen gold. Ik ga ermee aan de slag en kom erop terug. Dank!

janspoor

264 Posts

Geplaatst - 29 jan 2025 :  16:05:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb nu in Variabele routes bij alle treinstellen "Rijwindow" aangevinkt en nu gaat het goed. Over Toegang bij bestemming" ga ik nog even verder nadenken. Voorlopig ben ik uit de brand, waarvoor nogmaals mijn dank.

Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina