Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 23 / Bezoekers Vandaag: 23
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 23
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Digitale loc benaderen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur  Onderwerp Volgend onderwerp  

Toontje

8 berichten

Geplaatst - 12 jan 2025 :  12:19:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koplopers,
Ik rijd al vele jaren met Trix Express, Dinamo en Koploper analoog op een kleine ovaalbaan met 16 blokken en 22 wissels. Alles loopt random door elkaar in 2 richtingen zonder problemen. Ik heb digitale kriebels gekregen en heb een V200 met ESU Lokpiloot 4.0 op mijn baan gezet. Natuurlijk eerst geprogrammeerd op een programmeerspoortje met DCC-EX webthrottle en een arduino. Nu rijdt deze loc perfect zijn rondjes mee, maar totaal analoog, zonder dat ik enige wijzigingen heb toegepast en zonder zijn adres ergens in te toetsen. Ik heb gelezen dat ik in "Onderhouden Locomotieven" iets aan moet geven, maar als ik daar maar iets wijzig doet de loc niets meer. Ik kan hem niet digitaal benaderen, ook niet voor functies.
Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt, Ton

Download Attachment: Breda21_20250111_223313.zip
30,27 KB

Bonaza

Belgium
793 Posts

Geplaatst - 12 jan 2025 :  14:05:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Toontje,

Inderdaad zal je bij "Onderhouden Locomotieven" het decoder nummer van je loc moeten ingeven. Ken je het nummer van je loc? Ik raad je ook aan van de beginners handleiding van Chris Burgen op de site van PaHasoft gratis te downloaden. We zijn allemaal met deze heldere handleiding begonnen.

Grts