Auteur |
Onderwerp |
|
prehorst
Netherlands
603 berichten |
Geplaatst - 17 jul 2024 : 22:22:32
|
Mede spoorders.
Ik heb een railstopmachine die ik op een bepaald baanvak een aantal malen om de 5 cm een paar seconde wil laten stoppen, aan het eind van het baanvak moet die terug rijden naar het begin en alles herhalen.
Ik heb gekeken bij macro,s en specialeacties maar krijg het het daarmee niet voor elkaar.
Ik zou natuurlijk een stuk of 15 korte blokken met bezetmelders kunnen maken maar dat is nogal een dure oplossing.
Dus is er iemand die hiervoor een oplossing weet?
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( Spoor-N -selectrix-2000 - decoder63 - Roco - Trix - kato - fleischman - Koploper versie 9.4 )
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 18 jul 2024 : 08:45:31
|
Volgens mij zit er iets in een vaste route om wagons te laten laden met stop om de .. cm. Nooit geprobeerd maar kijk daar eens.
Mvtgr,
Wim Romijn. N - YaMoRc YD7001 - loconet |
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 18 jul 2024 : 15:58:13
|
Wim
Wat jij bedoelt is bedoelt voor het lossen van een sleep wagons die dan steeds een stukje opschuiven.
Maar ik wil de losse loc steeds 5 cm verder laten rijden.
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( Spoor-N -selectrix-2000 - decoder63 - Roco - Trix - kato - fleischman - Koploper versie 9.4 )
|
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 18 jul 2024 : 16:33:17
|
Piet, Kan je Koploper niet voor de gek houden en net doen of er wagons achter hangen.
Mvtgr,
Wim Romijn. N - YaMoRc YD7001 - loconet |
|
|
keesm
59 Posts |
Geplaatst - 18 jul 2024 : 16:37:39
|
Piet, Ik zou inplaats van bezetmelders virtuele blokken maken met steeds "rijden 5cm"
Kees Moerman |
|
|
Bonaza
Belgium
774 Posts |
Geplaatst - 18 jul 2024 : 16:56:41
|
Hi Piet,
Ben ook maar aan het freewheelen. Is er niks aan te vangen met lichtsluizen ?
grts
Marcel |
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 18 jul 2024 : 19:26:45
|
Ik denk dat de oplossing met de virtuele melders wel gaat lukken. Ik weet alleen niet of ik b.v. 15 virtuele melders in een blok kan aanbrengen. Maar dat ga ik proberen.
Bedankt voor de diverse suggesties en jullie horen het resultaat wel.
|
|
|
keesm
59 Posts |
Geplaatst - 18 jul 2024 : 19:54:12
|
Piet,
Je kunt toch gewoon 15 blokken achter elkaar zetten, en het geheel parallel aan een normaal blok. Dan kun je gewone treinen verbieden die 15 blokken in te gaan en alleen de onderstopinstallatie daar toelaten.
Kees Moerman |
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 18 jul 2024 : 21:18:23
|
Hallo Piet,
Ik zou het met een speciale actie proberen, die het rijwindow aanstuurt en de loc telkens een paar seconden laat rijden. Dit stuur je dan weer aan met een logische actie, die op zijn beurt wordt aangestuurd met een sequens. De sequens is dan eigenlijk een timer geworden die de trein een tijdje laat rijden en een tijdje stilzet.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
|
Onderwerp |
|