Ik zou graag willen dat als er een intercity achter een stoptrein rijdt deze voorrang krijgt in het station. Dit zou moeten gelden als er een stoptrein rijdt in blok 22 en een intercity in blok 21. Ik heb een logische actie gemaakt die daarvoor zou moeten zorgen. Als deze logische actie geldig is was mijn plan dat door een speciale actie 07 de stoptrein naar blok 23 wordt gezonden zodat de intercity naar blok 24 kan. Echter wat er gebeurt is dat de stoptrein al blok 24 heeft gereserveerd en dat de speciale actie dit niet verandert. Wat kan ik doen
Marcel, De voorrangsregeling gaat niet werken in mijn geval. Dit geldt als twee treinen naar hetzelfde blok willen. In mijn geval rijden de treinen achter elkaar. Ik moet dus een andere list verzinnen. Ik kom hierop terug
volgens mij gaan de speciale acties niet werken. Je hebt een actie Intercity in baanvak 21 aangemaakt. maar voor de rest doe je daar niets mee. En nog andere acties ook.
Henk, Je kunt gebruikmaken van de optie in Baan definities: Blokken volgorde keuze. Dat zit wel in de Koploper uitgebreide versie. Je kunt dan per treintype de standaard volgorde overrulen, waardoor je de boemeltrein naar blok 23 kunt dwingen en de intercity naar de standaard 24 kan.
Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om dit te testen. Moet zeggen dat de optie Blokken volgorde keuze precies doet wat ik wil. Bedankt voor de suggestie!