Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 120 / Bezoekers Vandaag: 1919
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 495
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 backup maken vanuit Koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

nicohoog

Netherlands
52 berichten

Geplaatst - 27 aug 2023 :  12:54:27  Toon profiel  Reageer met citaat
ik was gewend op mn treinPC een backup te maken van koploper bij het afsluiten. Dit gebeurde op mijn centrale backupschijf in mn netwerk.
Hierdoor kon ik de backup ook inlezen in mn buro computer en evt er wat aan knutselen.
Echter sinds een week krijg ik een foutmelding in koploper bij het maken van de backup: file ... is geen geldige ZIP file. De file is ook maar 1kB groot, dus inderdaad corrupt.
Waar zit het probleem en hoe verhelp ik het? Het lijkt mij een beetje op een windows icm koploper probleem
Graag advies
groet
Nico

phdirk

Netherlands
2534 Posts

Geplaatst - 27 aug 2023 :  15:03:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Nico,

Wat wel eens wil gebeuren dat er twee backupbestanden in hetzelfde zipfile terechtkomen. Koploper herkent het bestand dan niet meer als zipfile.
Als je het betreffende zipfile opent (dus niet uitpakt, want dat kan alleen in Koploper zelf), dan kun je kijken of er inderdaad twee bestanden in staan. Je kunt het foutieve bestand dan weggooien en de zipfile weer sluiten. Als het goed is is de zipfile dan wel in te lezen.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina