Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 159 / Bezoekers Vandaag: 7711
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Keuze welk spoor te kiezen.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

flyerman

Netherlands
209 berichten

Geplaatst - 04 mei 2023 :  21:13:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik kan kiezen dat een trein in het station naar een bepaald spoor gaat. Ik kan kiezen tussen Kans, Volgorde en Optimale Lengte.

Ik heb in het station 6 sporen, waarvan 2 doorgaande sporen, van elke kant 1.

Wat er momenteel gebeurd, is dat er een trein aankomt naar het station alle sporen zijn vrij en de trein stopt niet in het station, ipv dat de trein dan het doorgaande spoor neemt, kiest deze een moeilijke weg via niet doorgaande sporen.

Ik heb dit al met volgorde geprobeerd, maar dan gaan de treinen altijd eerst naar het doorgaande spoor, en de kans dat de trein daar stopt is vrij groot waardoor een volgende trein die niet stopt via een zij stations spoor moet. Geef ik een zij stations spoor nummer 1, dan gaat eerst alles daar doorheen.

Ook al met kans geprobeerd, ook geen succes.

Dus hoe los ik dat op zonder allerlei moeilijke logische acties te verzinnen?

Merci

Ecos 2 met Koploper

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 04 mei 2023 :  22:44:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij onderhouden -> baan definities -> Blokken: volgorde keuze kun je per treintype de keuze aangeven. Ik denk dat je daarmee een heel eind komt.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 04 mei 2023 :  23:04:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Dank je Huub, ik heb daar niet aan gedacht, zal eens kijken of dat de oplossing biedt.

Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 05 mei 2023 :  14:07:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Ik heb het ingesteld dat bijv. goederentreinen het doorgaande spoor als eerste zouden gaan gebruiken, helaas gaan ze soms via de wissel naar een spoor wat zelf als nummer 4 staat aangevinkt terwijl het hele station vrij was.

Is er nog iets anders wat ik over het hoofd zie?

Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 05 mei 2023 :  15:43:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb dit geregeld met variabele routes.
Waar in aangeef welk treintype op welk spoor mag komen, zodat goederentreinen altijd over de doorgaande sporen gaan en de personen treinen naar de perronsporen met een stopkans van 100%.
Ook te internationale personentreinen stuur ik over de doorgaande sporen zodat die niet in een lokaal station stoppen.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( Spoor-N -selectrix-2000 - decoder63 - Roco - Trix - kato - fleischman - Koploper versie 9.4 )
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 05 mei 2023 :  18:41:17  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door flyerman

Ik heb het ingesteld dat bijv. goederentreinen het doorgaande spoor als eerste zouden gaan gebruiken, helaas gaan ze soms via de wissel naar een spoor wat zelf als nummer 4 staat aangevinkt terwijl het hele station vrij was.

Is er nog iets anders wat ik over het hoofd zie?

Ecos 2 met Koploper



Plaats je database even, dan kunnen we zien wat je hebt gedaan.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 05 mei 2023 :  19:48:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Variabele routes lossen dit niet op, er staat ok wel eens een trein stil op het doorgaande spoor, en dan krijg je weer dat de goederentrein moet wachten op het voorgaande blok.

Zou mijn database er graag bij doen, maar krijg een server error met uploaden van het bestand.

Probeer later nog wel eens.

Het is nu gelukt met de upload, het gaat om treinen uit blok 2 en 18 richting het station.

Ecos 2 met Koploper

Download Attachment: StationMartinsdijk.zip
76,07 KB

Bewerkt door flyerman op 06 mei 2023 10:06:13
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 06 mei 2023 :  14:31:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Een keer of 20 geprobeerd van blok 2 naar het lege station, maar ik krijg het niet verkeerd. Zodra ik het treintype aanpas, wordt de spoorkeuze netjes aangepast.
Geen idee waarom het bij jou soms niet goed gaat.
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 06 mei 2023 :  16:05:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Dank je Huub.

Heb je het ook uit 18 geprobeerd?

Zal vanavond nog eens kijken hoe het loopt. Vaak gaan de treinen uit blok 18 eerst naar blok 102 ipv 103 wat het doorgaande spoor is.



Ecos 2 met Koploper

Bewerkt door flyerman op 06 mei 2023 17:15:53
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 06 mei 2023 :  18:26:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik had blok 18 nog niet geprobeerd.
Nu wel en het lijkt inderdaad dat de alternatieve spoorkeuze genegeerd wordt.
Ik kan er nog geen vinger achter krijgen.
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 06 mei 2023 :  18:38:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Ik heb het eerst proberen op te lossen met logische acties

Die heb ik weggehaald, maar het zou kunnen zijn dat er nog wat variabele routes die de boel ontregelen bedenk ik me nu.

Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 09 mei 2023 :  19:04:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Er was geen logische actie die het in de war stuurde, ik ben een tijdje aan het rijden maar zowel uit blok 2 als 18 gaat het vaak niet zoals het geconfigureerd is.

Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 09 mei 2023 :  19:23:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Nadat ik alle variabele routes had verwijderd, heb ik het niet meer fout gekregen. Ik heb een vaag vermoeden dat het in de stopverboden zit, maar geen tijd gehad om dat te onderzoeken.
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 09 mei 2023 :  20:01:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Dank je, ik zal die er ook eens uitgooien en kijken wat het dan doet.

Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 17 jun 2023 :  15:18:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Mijn laatste reactie is al even geleden, maar ben er mee bezig geweest. Maar toch doet Koploper het anders dan is ingesteld.


Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 18 jun 2023 :  21:07:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door flyerman

Mijn laatste reactie is al even geleden, maar ben er mee bezig geweest. Maar toch doet Koploper het anders dan is ingesteld.



Denk dat Koploper het anders doet dan dat jij hoopt of denkt dat hij het moet doen, en daar zit het verschil.

Groetjes.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 18 jun 2023 :  23:43:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Dat denk ik niet.

Wanneer ik voor spoor A de keuze nr 1 invoer en voor spoor B de keuze 6, dan verwacht ik dat de trein, wanneer alle sporen vrij zijn, gaat naar spoor A gaat en niet naar spoor B.


Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 20 jun 2023 :  19:05:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik vrees dat koploper niet weet wat jij verwacht, dus ik vrees ervoor...lees even de help.
Misschien is het wel het percentage kans dat je invoert, dan is 1 de laagste kans en 99 de hoogste!!!


Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 21 jun 2023 :  21:01:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Dit heeft niets met kans te maken, maar alles met volgorde.

Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 21 jun 2023 :  21:42:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb het nog eens met NS BR 186 019 geprobeerd, database van 6 mei.
Als enige loc op de baan krijg ik het met alle drie treintypes niet verkeerd, dus de blokken worden gekozen die ik verwacht, zowel vanuit 2 als vanuit 18.
Vorige keer zag ik wel wat gekke dingen vanuit blok 18. Kan zijn dat ik toen een andere loc heb gebruikt, kan misschien zijn dat er een bitje was omgevallen, die met de nieuwe restore weer overeind staat.
Of er zit nog iets anders op de achtergrond te verstoren.
Ik zou het verder niet weten.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 22 jun 2023 :  14:06:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Ik wilde mijn database uploaden, heb ondertussen het een en ander aangepast. Maar dat wil nog niet lukken, nog steeds server error.

Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 22 jun 2023 :  16:05:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Je mag je database aan mij mailen, dan probeer ik het op het forum te plaatsen. Ik heb je via het forum een mail gestuurd, maar die kreeg ik terug. Daarom probeer ik het ook nog even via het forum zelf.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 22 jun 2023 :  20:52:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Ik heb mezelf ook een email gestuurd, komt ook niet aan.

Ik heb jouw een mail gestuurd met een ander email adres. Hopen dat ie aankomt.


Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 23 jun 2023 :  13:12:52  Toon profiel  Reageer met citaat
De mail is goed aangekomen.

De opstuurde database kan ik helaas ook niet plaatsen. Ik krijg ook een foutmelding 501, die zegt dat er iets met het bronbestand niet in orde is.
Ik zal kijken wat er gebeurt als ik mijn database hier probeer te plaatsen. Dat gaat zonder problemen.

Kennelijk gaat er bij het wegschrijven van de database van Flyerman iets mis.





20211122202029_PuttenLN04enkelscherm20211023.zip

Nog een poging. Ik heb eerst de database ingeladen in Koploper. Dat ging goed. Ik heb toen de database weer weggeschreven. Die probeer ik nu op het forum te zetten.

Ook dat werkt niet


Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 23 jun 2023 14:08:30
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 23 jun 2023 :  14:02:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Ben nu vandaag verder weg, zal het nog eens proberen als ik thuis kom.

Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 23 jun 2023 :  21:33:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Helaas uploaden lukt niet.

Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina