Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 112 / Bezoekers Vandaag: 3196
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 380
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vraag van een echte koploper beginner
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 berichten

Geplaatst - 07 apr 2007 :  13:23:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Een goededag allemaal,

Ik heb een klein vraagje, mijn banenplan is klaar binnenkort begin de opbouw boven onze aanbouw waar de modelspoorbaan moeten komen

Dus heb ik nu rails besteld voor mijn testbaan, hier wil ik alle situatie's simuleren die op mijn baan gaan voorkomen, denk aan stoppen bij station, omlopen, ontkoppelen, draaischijf enz

Maar aangezien ik nu nog een 2 weken moet wachten op mijn bestelling, kan ik de baan alvast invoeren in koploper en bijvoorbeeld droogtesten ( als ik dit zo goed noem)

Vriendelijke groet Ferdinand

There's nothing beter than Full-Speed

mels

Netherlands
145 Posts

Geplaatst - 07 apr 2007 :  14:03:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van mels  Reageer met citaat
Hallo Ferdinand,

Natuurlijk kan dat, kies bij instellingen per database, poortnummer: "Testen".
Nu kan je binnen Koploper treinen laten rijden zonder dat deze met de echte baan commenuceert.
Zo kan je mooi alles binnen Koploper uit testen, alvoor je live gaat.

groetjes en suc6
Mels
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 09 apr 2007 :  07:36:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Mels bedankt voor de reactie, kan ik alvast wat proberen, kan alleen mijn intellibox niet aansluiten, heb geen COM poort op mijn pc zitten, dus moet ik eerst een PCI kaartje halen met een serieel aansluiting

Groetjes Ferdinand

There's nothing beter than Full-Speed
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 09 apr 2007 :  07:47:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Fred,

Voor droogtesten heb jij toch geen commpoortje nodig? Oeps... waarschijnlijk wel voor het aanmaken van een nieuwe database. Ik ga er dan wel vanuit dat er minimaal een commpoort geselecteerd moet worden.

Onderstaand een lege database waarbij de commpoort op testen staat. Ik had maar aangenomen dat jij de Intellibox gaat gebruiken (anders even aanpassen in instellingen per database). Na downloaden eerst even de naam van het bestandje wijzigingen in de naam die jij de database wil geven en dan kan je deze vanuit Koploper menu algemeen / nackup&restore teruglezen.

Download Attachment: Fred1.bck
2,05 KB

Mvg,
Paul.


Bewerkt door PaHaSOFT op 09 apr 2007 07:54:41
Ga naar bovenaan de pagina

mels

Netherlands
145 Posts

Geplaatst - 09 apr 2007 :  07:55:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van mels  Reageer met citaat
Goeiemorgen Paul,

Voor een nieuwe database, selecteer je wel een systeem. Maar hier wordt geen commenucatie met bv de ib gedaan. Dit gebeurd alleen als je F5 of het groene spiegelei selecteerd.

Op de huiskamer pc maak ik diverse test databasejes en krijg van Koploper geen klachten over een niet aangesloten ib. Zodra de ib is aangesloten, kan je klachten verwachten over het aantal snelheids stappen, als dit foutief is ingevuld.

Groeyjes,
Mels
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 09 apr 2007 :  08:35:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul en Mels, hartelijk dank voor jullie snelle reactie's ik ga het zometeen gelijk proberen

Groetjes Ferdinand

There's nothing beter than Full-Speed
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 09 apr 2007 :  12:48:01  Toon profiel  Reageer met citaat


Dit moet mijn testbaan worden, ben nu met blokken indeling bezig, alleen de opstelsporen zit me nog even dwars, omdat ik straks daar een omloop in wil hebben ( ivm situatie toekomstige baan )

Als de omloop er niet in zou zitten zou ik de de blokken een gezamelijke binnenkomst melder kunnen geven, maar volgens mij kan ik dat niet doen als ik hier een omloop in wil creeeren

De draaischijf en ontkoppelen met een repa ontkoppeling die laat ik nog maar even zitten


Met vriendelijke groet Ferdinand,

ps. Eindelijk stoeien met koploper ruim 7 maanden naar uit gekeken

There's nothing beter than Full-Speed

Bewerkt door Ferdinand Paternoster op 09 apr 2007 12:50:02
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 09 apr 2007 :  21:12:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo, ben nu bezig met onderhouden blokken, echter een kleine vraag

Een stuk spoor tussen 2 linker wissels ( zie link bovenste spoor )is rond de 35 á 40 cm moet ik hier dan een een blok van maken, of behoort dit bij de wisselstraat.Dit geld ook voor de afgaande spoor naar de opstelsporen toe

Als dit evt bij de wisselstraat gaat behoren hoe moet je deze dan voeden aangezien deze dan niet gevoed wordt via BMD16_SD

Vriendelijke Groetjes Ferdinand

There's nothing beter than Full-Speed
Ga naar bovenaan de pagina

biem

Netherlands
95 Posts

Geplaatst - 11 apr 2007 :  13:59:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Ferdinand
Mijn wissels behoren niet tot een blok, ik voedt ze apart vanaf de IB


Download Attachment: wissel4.JPG
29,93 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 11 apr 2007 :  19:17:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ferdinand,

dat korte stuk tussen de wissels kan je selecteren in de wisselstraat, omdat het waarschijnlijk toch te kort is om er treinen te laten stoppen, is het niet echt zinvol om er een apart blok van te maken.

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 11 apr 2007 :  21:43:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Dankje wel voor de reactie, zal eens kijken hoe dat gaat

Zo komen elke keer een stukkie verders

groetjes Ferdinand

There's nothing beter than Full-Speed
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina