Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 179 / Bezoekers Vandaag: 8013
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper extra's
 Problemen bij extra's
 Koploper - DR5000 - OC32
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur  Onderwerp Volgend onderwerp  

Ton Ebbers

Netherlands
13 berichten

Geplaatst - 17 feb 2022 :  15:00:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag,
ik zit met een lastig probleem:
Voorheen werkte ik met een zelfgebouwde centrale. Sinds kort gebruik ik een Digikeijs DR5000
Ik rijdt met Koploper, bezetmelders van Rosoft, wissels worden aangestuurd met servo's via een OC32.
Het probleem zit in het laatste: Koploper ziet mijn OC32 niet meer, als ik de nieuwe centrale gebruik.
Als ik Koploper instel op Loconet krijg ik allerlei foutmeldingen die te maken hebben met de wissels: als ik klik op een wissel reageert die niet.
Ik vermoed dat Koploper de OC32 niet ziet. Handmatig rijden is geen probleem; bezetmelders worden gezien. Wissels doen niets... Met de oude centrale rijdt alles als een zonnetje.
Heeft iemand tips? Woont iemand in de buurt van Nijkerk die zou willen helpen dit op te lossen?

Dank, Ton

JPJ

Netherlands
446 Posts

Geplaatst - 17 feb 2022 :  15:12:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ton,

Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de DR5000 met de OC32 geen goede combinatie is.

Jos
Ga naar bovenaan de pagina

Ton Ebbers

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 17 feb 2022 :  16:36:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Inmiddels opgelost. Het werkt weer.
Oplossing: de foutmelding "in onderhouden baanontwerp is een ongeldig digitaal onderdeel (Märklin (ook IB/TC) gedefinieerd" bleek koploper zelf te kunnen oplossen: in baanontwerp op een wissel klikken, Koploper stelt voor om de default aansturing (=Loconet) te gebruiken. Daarna werkt alles weer als vanouds. Gelukkig
Ga naar bovenaan de pagina
   Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina