Auteur |
Onderwerp |
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 berichten |
Geplaatst - 04 feb 2022 : 19:08:01
|
Beste forumleden,
Ben al weken bezig met testen van dynamisch schaduwstation maar loop steeds tegen dit probleem aan. Zie foto`s Ik heb 2 schaduwstations 1 met 7 sporen dus 14 blokken en een schaduwstation met 3 sporen 6 blokken. ik heb nog maar 4 treinen en om te testen heb ik diverse blokken handmatig geblokkeerd. De treinen die nu op de baan staan daar heb ik de lengte van de trein ingegeven bij (onderhouden locomotieven) de Cargo 1 heeft een lengte van 23,5 cm en de TSR heeft ook een lengte van 23,5. Om te testen dat deze twee treinen in blok 460 en 470 passen heb ik de TSR in het rijwindow (rijgedrag) een lengte van 86 cm gegeven. Dus ik denk dat het moet passen Cargo 1 23,5 plus TSR 1 23,5 + 86 = 133 blok lengte = 160 -133 = 27 - veiligheidsmarge van 10 hou ik 17 cm over.
Hierbij mijn database
Download Attachment: DynGotthard2.zip 10,91 KB
Download Attachment: IMG_20220204_171545-min.jpg 1545,4 KB
Download Attachment: IMG_20220204_171555-min.jpg 2001 KB
Download Attachment: IMG_20220204_171559-min.jpg 2072,72 KB
Download Attachment: IMG_20220204_171609-min.jpg 1677,4 KB
Download Attachment: IMG_20220204_171621-min.jpg 1847,77 KB
Met Vriendelijke Groeten,
Bert Ruedisueli |
|
hubertus
Netherlands
2003 Posts |
Geplaatst - 04 feb 2022 : 19:44:47
|
Het past ook, zoals je ziet. Welk probleem denk je te hebben? Ik zie zo snel niks bijzonders.
groet, Huub |
|
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 Posts |
Geplaatst - 04 feb 2022 : 19:50:55
|
Ja klopt op foto staat de TSR 1 ook netjes achter de Cargo 1 maar de TSR 1 is 110cm lang incl loc; maar op de baan staat de TSR 1 niet precies achter de Cargo 1, hij staat er zo`n 40 cm vandaan ! Volgens mij zou het zo moeten zijn: Cargo 1 en dan 10 cm spelling en dan de TSR 1.
Met Vriendelijke Groeten,
Bert Ruedisueli |
|
|
hubertus
Netherlands
2003 Posts |
Geplaatst - 04 feb 2022 : 20:03:03
|
De voorste trein zou met de voorkant vlak voor de voorste lichtsluis moeten staan, de achterste trein zou met de achterkant vlak na de achterste lichtsluis moeten staan. Als beide lichtsluizen vrij zicht hebben, is het goed. De veiligheidsmarge is puur bedoeld om te bepalen hoe lang de tweede trein in een dynamisch blok mag zijn.
groet, Huub |
|
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 Posts |
Geplaatst - 04 feb 2022 : 20:25:09
|
De voorste trein staat inderdaad voor de eerste lichtsluis (bij binnenkomst rijd hij ook een stukje terug) maar de achterst trein staat met de wagons nog op de wissels ! Ga morgen weer aan de slag alles nog eens na lopen ect !
Met Vriendelijke Groeten,
Bert Ruedisueli |
|
|
hubertus
Netherlands
2003 Posts |
Geplaatst - 04 feb 2022 : 20:38:01
|
Je moet bij de blokken 420, 440, 460, 480, 500, 530 en 540 in elk geval nog een binnenkomstmelder definiëren. Dat is ook melder 1.7 maar dan als gewone melder (dus niet vrijkomen).
Weet je zeker dat de lichtsluis niet even vrijgeeft halverwege de trein?
groet, Huub |
|
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 Posts |
Geplaatst - 04 feb 2022 : 20:51:51
|
Bedoel je dit ?
Download Attachment: IMG_20220204_204402-min.jpg 38,44 KB
Met Vriendelijke Groeten,
Bert Ruedisueli |
|
|
hubertus
Netherlands
2003 Posts |
Geplaatst - 04 feb 2022 : 20:59:47
|
Ja. Ik zou alleen het vrijgeven van het vorig blok op de 2e melder doen. |
|
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 Posts |
Geplaatst - 05 feb 2022 : 10:59:58
|
Het werkt !! mede door tip van Hubertus (mijn dank daar voor) maar ik had een platte wagon er tussen zitten en bemerkte dat de lichtsluis er overheen kijkt/scheen. Nu nog een lichtsluis monteren voor de lengtemeting op de baan dan is alles compleet; bemerk dat zoals nu de lengtemeting werkt via bezetmelding rails, dat alleen de wielen van de loc gemeten worden; of heb ik dit fout ? Want nu komt koploper steeds met 18cm en als ik dan de voor en achter wielen meet klopt dat maar totale loc is 23,5 buffer tot buffer.
Nogmaals hartelijk dank Hubrertus !
Met Vriendelijke Groeten,
Bert Ruedisueli |
Bewerkt door Bert Ruedisueli op 05 feb 2022 11:54:22 |
|
|
|
Onderwerp |
|