Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 181 / Bezoekers Vandaag: 1411
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 652
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Overigen
 Overige
 TAMS RedBox
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

JB47

74 berichten

Geplaatst - 13 dec 2020 :  14:57:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Recent heb ik een TAMS RedBox aangeschaft. Dat leek een goed idee om mijn oude opstelling Koploper>MRDirect>Edits Booster te moderniseren. Helaas heb ik de nodige problemen, niet met Koploper dat nu opnieuw fantastisch draait op een afgedankte windows 10 laptop, maar met de RedBox die ongeveer een derde van mijn locs niet herkent, of ze in ieder geval niet kan aansturen.
Mijn oudste locs zijn voorzien van Lenz 1025/1035 en Lenz Gold decoders, de nieuwere van ESU lokpilots. Er zit geen patroon in welke locs niet reageren. Er zijn locs elk van de genoemde decoders die weigeren terwijl andere met eenzelfde decoder wel reageren. Decoders terugzetten naar fadrieksinstelling heeft geen effect. Ook instellen op "alleen digitaal" helpt niet. In de instellingen van de RedBox heb ik alles al geprobeerd, van communicatie snelheden tot DCC en MM.
Helaas spreekt de RedBox beschrijving veel over wat er allemaal kan worden gecombineerd met de RedBox, maar is de informatie over het configureren absoluut onvoldoende. Een beschrijving van hoe de loc database in te stellen en wat de verschillende knoppen doen, ontbreekt volledig.
Is er iemand die vergelijkbare problemen met de RedBox heeft of heeft gehad?
Groeten,
Jaap
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina