Auteur |
Onderwerp |
|
HSO
Netherlands
17 berichten |
Geplaatst - 12 okt 2020 : 21:33:30
|
Ik ben begonnen met de Maliebaan cursus en tot het aansluiten van de wissels gekomen hfd 8.3. Mijn baan is Marklin met Control Unit 6021, Interface 6051. Ik heb geen Keyboard. De wissels heb ik gecontroleerd met de 7271 en daar werken ze prima. Als trein gebruik ik de Diesel V 160025 Op het scherm kan ik de wissels aansturen maar de wissels zelf reageren niet. Ter controle heb ik een trein gedefinieerd en die reageert ook niet. Niet digitaal werkt alles naar behoren, de wissels werken en de trein reageert normaal. Als ik de interface van de control unit haal krijg ik een melding in Koploper dat er iets niet goed is, maw er is duidelijk wel verbinding met de pc en koploper. Voor alle duidelijkheid ik gebruik de groene spiegel om de baan te activeren in koploper.
Ik heb mijn database gedownload.
Wie kan mij helpen.
Download Attachment: malibaan.zip 2,8 KB
Hannes |
|
hubertus
Netherlands
2003 Posts |
Geplaatst - 13 okt 2020 : 10:52:18
|
Ik dacht dat de baudrate bij de 6051 op 2400 moet staan. Kun je instellen bij Instellingen per database -> Algemeen-1 -> Baudrate.
Ik zou je trouwens adviseren de beginnershandleiding van Chris Burger van www.pahasoft.nl te downloaden en daarmee aan de slag te gaan. De maliebaan-cursus is niet bepaald de beste.
groet, Huub |
|
|
HSO
Netherlands
17 Posts |
Geplaatst - 13 okt 2020 : 12:08:24
|
Beste Huub, Hartelijk dank, de baudrate moet inderdaad op 2400 staan en nu werkt het ook.
Groetjes
Hannes |
|
|
phdirk
Netherlands
2583 Posts |
Geplaatst - 13 okt 2020 : 17:48:17
|
Hallo Hannes,
Mooi dat er nu communicatie is. Ik had zelf niet aan de baudrate gedacht. Ik ben, zoals je hebt gezien, ook een groot voorstander van de cursus Aelderbaan van Chris Burger.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
|
Onderwerp |
|