Auteur |
Onderwerp |
Pagina: « 3 4 5 6 (of 6) |
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 18 mei 2020 : 17:28:05
|
[/quote]
RTFM en DWEIS.
De LokPilot toepassing bij een Marklin/ Fleischmann draaiert vind je bij Esu.eu ===> Support ===> Lokumbauten ===> Drehscheiben umbauen. Neem daar eens een kijkje en stel als je het niet begrijpt aanvullende vragen, het liefst elders. [/quote]
Ben.
Waar slaat dit weer op? Hebben de pillekes vandaag niet gewerkt bij jou? Neem er anders die WEL werken, of ga ergens anders spelen.
Gr. Bert |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 18 mei 2020 : 18:05:52
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door GTIBert
RTFM en DWEIS.
De LokPilot toepassing bij een Marklin/ Fleischmann draaiert vind je bij Esu.eu ===> Support ===> Lokumbauten ===> Drehscheiben umbauen. Neem daar eens een kijkje en stel als je het niet begrijpt aanvullende vragen, het liefst elders. [/quote]
Ben.
Waar slaat dit weer op? Hebben de pillekes vandaag niet gewerkt bij jou? Neem er anders die WEL werken, of ga ergens anders spelen.
Gr. Bert [/quote]
Bert,
Ik denk zomaar dat dit een stille hint was aan mijn adres, daar moet en hoef jij niet op te reageren.
Groetjes.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 18 mei 2020 : 18:19:54
|
Wim.
Hoe zet ik een jpg zichtbaar in een bericht?
Gr. Bert |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 18 mei 2020 : 20:29:01
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Ben
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
De Vraag is wat voor keuze mogelijkheden heb je echt bij de draaischijf setup, als je het vakje uitklapt? Krijg je dan daadwerkelijk de locpilot als keus? Of staat er toch een andere keus.
RTFM en DWEIS.
De LokPilot toepassing bij een Marklin/ Fleischmann draaiert vind je bij Esu.eu ===> Support ===> Lokumbauten ===> Drehscheiben umbauen. Neem daar eens een kijkje en stel als je het niet begrijpt aanvullende vragen, het liefst elders.
Ben, dat was niet de vraag. De vraag is zijn er ook andere keuze opties. Maar ik merk dat het moeilijk voor je is om normaal te reageren.
gvg
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 18 mei 2020 : 21:25:48
|
Wim.
Dat was reeds een geupload plaatje. Hoe doe ik dat dan thuis?
Gr. Bert |
|
|
remunj
Netherlands
1113 Posts |
Geplaatst - 18 mei 2020 : 22:00:15
|
Bert,
Als je een reactie plaatst zie je onder het veld waar je je tekst typt een paperclip met daarachter de tekst File uploaden. Zou dat niet een aanwijzing zijn
En boven dat vak staan een aantal icoontjes. Een ervan is een afbeelding toevoegen. Precies zoals Wim al heeft uitgelegd. En tussen die img tags plaats je dan de link van het geüploade plaatje.
Maar om 15.59 heb je dat zelf ook al gedaan, vanwaar dan alsnog de vraag?
Gr. Eric |
Bewerkt door remunj op 18 mei 2020 22:02:40 |
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 18 mei 2020 : 22:32:13
|
Omdat dat al een geupload plaatje was. En dat bedoel ik dus niet.
Gr. Bert |
|
|
remunj
Netherlands
1113 Posts |
Geplaatst - 19 mei 2020 : 06:29:35
|
Eh, dat plaatje is niet vanzelf op de koploper server gekomen. Die heb je er toch echt zelf opgezet lijkt me en daarna in je bericht opgenomen.
Maar lees mijn vorige bericht nou nog eens. Daar staat toch echt hoe je een plaatje upload en in je bericht opneemt. Idem voor Wim zijn toelichting.
Maar nogmaals mijn vraag. Waarom wil je zo krampachtig je draaischijf met een logische actie bedienen. Wat voegt het toe en wat wil je ermee bereiken.
Gr. Eric |
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 19 mei 2020 : 07:32:22
|
Omdat dat al een geupload plaatje was. En dat bedoel ik dus niet.
Even opnieuw: Een foto heet draaischijf.jpg hoe krijg ik die nu zichtbaar in een bericht??? Moet ik deze foto naar www.flicker.com sturen, en de link dan tussen de zetten? Of kan die ook direct naar koploper?
|
Bewerkt door GTIBert op 19 mei 2020 08:26:43 |
|
|
Ben
Netherlands
938 Posts |
Geplaatst - 19 mei 2020 : 08:37:35
|
Kijk hier in de FAQ van dit forum: https://www.koploperforum.nl/faq.asp#smilies Daar staat het allemaal in.
Verder kun je dit beter achterwege laten....
quote:
Hebben de pillekes vandaag niet gewerkt bij jou?
Gr, Ben. |
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 19 mei 2020 : 08:52:17
|
En hoe maak ik dan "U kunt klikbare afbeeldingen maken door het combineren van de volgende opmaakcodes: omschrijving en url van afbeelding" ???
Dus ik bedoel, hoe maak ik een URL van afbeeldinG.
Gr. Bert |
Bewerkt door GTIBert op 19 mei 2020 08:59:51 |
|
|
remunj
Netherlands
1113 Posts |
Geplaatst - 19 mei 2020 : 12:58:27
|
Bert,
Als je nu de moeite neemt om onze aanwijzingen te lezen en die ook op te volgen gaat het je lukken. Je hebt nu van 3 mensen tips gekregen hoe het moet.
En om maar even een stukje uit de help te kopiëren waar Ben naar linkt: quote: U kunt klikbare afbeeldingen maken door het combineren van de volgende opmaakcodes: omschrijving en url van afbeelding Dit bijvoorbeeld: (url="https://www.koploperforum.nl/")(img)koploper_logo.jpg(/img)(/url) geeft dit resultaat::
Als je de ronde haken vervangt door de vierkante halen krijg je precies wat jij wilt.
quote: Omdat dat al een geupload plaatje was. En dat bedoel ik dus niet.
En wie heeft dat plaatje geüpload? De kaboutertjes? Jij hebt het geplaatst en dan waarschijnlijk toch ook geüpload. Het komt er niet vanzelf.
Gr. Eric |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 19 mei 2020 : 14:04:33
|
|
Bewerkt door GTIBert op 19 mei 2020 14:17:02 |
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 19 mei 2020 : 14:21:06
|
Heren Wim/Ben/Eric.
Het is mij gelukt om een foto zichtbaar in een bericht te zetten. Bedankt.
Gr. Bert |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 20 mei 2020 : 14:42:00
|
Met de combinatie logische acties, sequenzen en vaste routes heb je wat speelmogelijkheden buiten de instelling van de draaischijf (helaas niet met mijn Ecos-2) die al in Koploper zit. Ik vind dat leuk, en ik ga hier meerdere routes mee knutselen.
Gr. Bert |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 20 mei 2020 : 15:00:14
|
Zelfs na dit antwoord, zie ik het nut van logische acties zoals je die nu toepast niet. Trek mij hier verder van terug, lijkt mij verspilde energie. Met een vaste treinroutes laat je namelijk je trein van blok naar een bepaald blok rijden, waarbij Koploper de tussenliggende wissels zet. De draaischijf is eigenlijk niets meer of niets minder dan een wissel in een wisselstraat. Koploper doet dat al perfect voor je heb je geen logische of speciale acties bij nodig om de schijf een stapje naar links of rechts te zetten.
Mvg Wim.
|
|
hubertus
Netherlands
2004 Posts |
Geplaatst - 20 mei 2020 : 17:03:35
|
Eigenlijk het enige waar je het voor kunt gebruiken, is om de draaischijf gewoon eens te laten draaien, zonder dat er een loc gebruik van maakt of gaat maken. En dan nog moet je zorgen dat de draaischijf weer op zijn uitgangspunt terug is, als koploper wel een loc naar de schijf wil sturen, want het programma houdt er geen rekening mee dat die schijf wel een gedraaid zou kunnen zijn. Zoals Wim aangeeft, de draaischijf is voor Koploper gewoon een wissel. En wissels moet je ook niet met een speciale actie omzetten, tenzij je heel goed weet waar je mee bezig bent.
groet, Huub
|
|
|
Pagina: « 3 4 5 6 (of 6) |
Onderwerp |
|