Auteur |
Onderwerp |
|
JanV
Netherlands
3 berichten |
Geplaatst - 28 apr 2020 : 23:32:59
|
Beste forum leden,
Ben nu al dagen aan het proberen om koploper aan de praat te krijgen met XpressnetLI en roco multimaus. Het system heeft gewerkt met een kleine testbaan. Ik heb het nu op een andere baan aangesloten maar krijg met geen mogelijkheid nog de boel aan de praat, ook de testbaan niet. Back-up van de testbaan opnieuw geladen maar ook dat werkt niet. Database instellingen gecontroleerd met die van de testbaan,drivers opnieuw geinstalleerd,koploper opnieuw geinstalleerd. FTDI Drivers geinstalleerd van de link van Rosoft Volgens apparaten beheer werkt de comport correct. Wanneer de usb uitgenomen wordt verdwijnt in apparaten beheer de comport, dat zou dus goed moeten zijn. Verbindings kabel tussen central en xpressnet gewisseld geeft ook geen resultaat.
Xpressnet configuratie is: Com4 Buadrate 9600 Xpressnet adres 30 Module Base adres 64 16bits88 module 1 8 bits88 0
Wanneer ik alles afsluit en stap voor stap volgens de beschrijving van de XpressnetLI de boel weer opstart, en ik het configuratie programma voor de xpressnet open dan werkt dit en ziet hij de comport Wil ik het daarna nog een keer gebruiken ziet hij geen compoorten.
Ook heb ik op een andere laptop met windows 10 van alles geprobeerd maar ook geen resultaat.
Heb data base bijgevoegd. Heen en weer is de testbaan die gewerkt heeft.
Wie ken mij vertellen wat ik niet goed doe of dat er hardware matig iets niet goed is?
Download Attachment: Zolderbaan2.zip 4,91 KB
Download Attachment: Heenenweer.zip 3,94 KB |
|
LeidseBaan
Netherlands
56 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2020 : 08:28:42
|
Hoi Jan
Bij mij werk het goed, tenminste in de test fase
De leidseSpoorBaan is bij mij op Zolder, en dat in Groningen, of kijk op Youtube |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
JanV
Netherlands
3 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2020 : 11:04:49
|
Oke Wim, Ik kom hem zo brengen. |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2020 : 15:47:20
|
Beste Jan,
Met de database heenenweer werkt het zo als het moet. Met de Zolderbaan2 database echter niet. Het probleem zit dus in de database. De s88xPressNetLI werkt zoals het hoort.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
JanV
Netherlands
3 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2020 : 20:17:30
|
Top Wim, Bedankt. Gr Jan |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2020 : 21:33:48
|
En mogen wij ook de oplossing weten?
Kan altijd handig zijn voor anderen die tegen een soortgelijk probleem aanlopen.
Gr. Eric |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2020 : 21:54:41
|
Tuurlijk mag jij dat.
Aantal veranderingen in wat instellingen verandert, zodat Koploper de database opnieuw heeft opgebouwd, en toen was het probleem verholpen.
Er zal in een eerder stadium iets verminkt zijn, wat zullen we nooit weten.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
|
Onderwerp |
|