Auteur |
Onderwerp |
|
pastvaneek14
Netherlands
2 berichten |
Geplaatst - 11 mrt 2020 : 20:34:18
|
Hallo allemaal ,ik ben nieuw op dit forum , Men (De vakwinkels) verwijzen mij hier naar dit Forum, dat belooft wat toch? Vooral diegene die bekend zijn met Loconet en Uhlenbrock apparatuur , Programma Koploper 9.4 toegepast op Marklin drie rail systeem C rail voeding via trafo, welke instelling staan niet aan vraag ik me af?
Betreft, geen ontvangst van software op aangesloten laptop de meldingen wel zichtbaar,in beeld van koploper,geen actie trein stopt niet,ondanks de rijweg instellingen op de centrale hardware maar geen reactie van het programma koploper ,meldingen gegeven door Centrale Intellibox 2 via Terugmelder 63330 van Uhlenbrock. Verbinding is er ,alleen hoe klein mag de bloklengte zijn in een dergelijke toepassing?
de 3-draads versie werkt met een geïsoleerde en afzonderlijke railzijde, die is verbonden met de alarmmodule en is verbonden met aarde via de geleidende assen van de voertuigen. Het feedbackapparaat meldt elke statuswijziging "vrij" of "bezet" via LocoNet aan de centrale en andere LocoNet-apparaten.
In tegenstelling tot andere bussystemen, wordt LocoNet gebruikt om informatie zoals B. feedback, uiterst betrouwbaar en betrouwbaar. Het adres wordt ingesteld met een programmeerknop maar waarom lukt dat mij niet?
Lijkt me moeilijk op afstand , maar wie durft het aan ? alvast bedankt... bijna opgegeven met vriendelijke groeten Peter ps eventueel foto's aanwezig
|
|
Bonaza
Belgium
774 Posts |
Geplaatst - 11 mrt 2020 : 20:43:31
|
Peter,
Een beetje moeilijk verstaanbare probleemstelling. Ik denk dat het beter is dat je, je database eens plaatst. Dan kan hier al eens gekeken worden of alle instellingen juist staan.
Groeten
Marcel |
|
|
pastvaneek14
Netherlands
2 Posts |
Geplaatst - 11 mrt 2020 : 21:10:48
|
Download Attachment: baroniespoor_20200309_213630.zip 2,98 KB
Marcel . de melders hebben hier nog niet de goede nummers alvbast bedankt voor je snelle reactie |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 11 mrt 2020 : 21:31:45
|
Peter,
Sorry dat ik zeg maar wat een onsamenhangend verhaal. Je springt van de hak op de tak en er zal ongetwijfeld ergens een vraag in verstopt zitten.
Probeer eerst eens duidelijke je probleem te omschrijven zonder allerlei om/zijwegen die niet ter zake doende zijn.
Om wat voorbeelden te geven: quote: Betreft, geen ontvangst van software op aangesloten laptop
Wat bedoel je daar mee? Krijg je dingen niet geïnstalleerd?
quote: Verbinding is er ,alleen hoe klein mag de bloklengte zijn in een dergelijke toepassing?
Welke verbinding en wat heeft een bloklengte daar mee te maken?
quote: de 3-draads versie werkt met een geïsoleerde en afzonderlijke railzijde, die is verbonden met de alarmmodule en is verbonden met aarde via de geleidende assen van de voertuigen.
Tsja ???? Hier kan ik weinig chocolade van maken.
We willen je graag helpen maar van dit raadplaatje schieten de glazen bollen te kort vrees ik
Gr. Eric
PS Misschien eerst eens met de beginnershandleiding van Chris Burgers aan de slag gaan om de basisbeginselen te leren? Het is leuk dat je deze database stuurt maar erg veel zinnigs kan je er nog niet mee. Ik vermoed dat je zo her en der willekeurig wat dingen hebt aangeklikt en ingevuld. |
Bewerkt door remunj op 11 mrt 2020 21:38:09 |
|
|
Bonaza
Belgium
774 Posts |
Geplaatst - 11 mrt 2020 : 21:39:37
|
Beste Peter,
Om te beginnen bij "Instelling per database" en dan naar "Algemeen 1". Zet daar al eens de Baudrate op de hoogste waarde 115200 dus. en probeer nu je problemen te specifieren.
grts
Marcel |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Bonaza
Belgium
774 Posts |
Geplaatst - 13 mrt 2020 : 22:19:14