Kan ht het zijn dat EEN vaste kruising van roco type ns 4550 sluiting veroorzaakt . De hardstukken zijn niet voorzien van stroom ,en dus ook niet gepolarizeerd. Ik rij digitaal en heb geen keerlus.
Eigenlijk kan je op een Roco kruising type ns 4550 geen kortsluiting krijgen. Bij een wissel heb je een puntstuk dat naar gelang de stand van de wissel de polariteit moet wijzigen. Bij een kruising is dit niet. Een kortsluiting zou kunnen maar dan is de kruising defect. Maar feitelijk heeft dit niets te maken met koploper.
Alleen vind ik ht raar dat een .bv fl 94 met 5 assen er wel over heen gaat . weliswaar met een lichte hapering , zie dit wanneer ik het licht aanzet . En een dr 50 ook met 5 assen en voor een losse schaats en achter ook wel problemen geeft Zou het zo kunnen zijn dat de afstand van de wielen ,of de plaats van de stroomafnemers hier problemen mee heeft . alles rijd ,dit soort loks geven bij mij de problemen . Ga vanmiddag de boel maar weer eens doormeten maar ben van menig dat het goed is aangesloten . Rij met koploper en automatisch rijd alles zoals het hoort. grt johan