Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 282 / Bezoekers Vandaag: 11815
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Activeren DCC adres 200
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

De Dijk

Netherlands
33 berichten

Geplaatst - 14 dec 2019 :  00:22:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Om mijn WIDO (Waarschuwing Installatie Dienst Overpad) te activeren moe ik DCC adres 200 van mijn DCCNEXT aciveren.
Zodra DCC adres 200 actief wordt zullen de lichten van de WIDO gaan knipperen.

Hoe kan ik in koploper DCC adress activeren als een bepaald blok of meerderen blokken, bezetmelder(s) gereserveerd of bezet worden in koploper.
Nu heb ik een schakelaar getekend met adres 200. een logische actie aangemaakt (blok 60 bezet) en bij speciale acties omschrijving aangemaakt blok 60 bezet WIDO actief.
Bezetmelders van blok 60 aangevinkt en logische actie blok 60 bezet aangevinkt.Conditie 1 of meer bezetmeldes bezet/logische actie waar.
Bij tab actie loop ik vast want ik kan hier de schakelaar niet activeren.
Wie heeft de juiste tip



Wim van Dijk

KATO N-spoor, koploper 9.4, IB-IR, 13st 4v MDD t.b.v. enkele KATO wissels, 3st WDD met relais techniek t.b.v aansturing 9st KATO kruiswissel , 11x S88SD16-N, 2 ontkoppelaars i.c.m. lichtsluis, Loconet, S88LN, 4x keerlus, 1x Draai 15 kaart i.c.m. een WDD, Draaischijf Henk Kooiman, 5x OC32

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 14 dec 2019 :  09:21:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb je die schakelaar omdat je het wilt of omdat je denkt dat het moet?
Het kan wel met, maar zonder is simpeler.
Vanuit de speciale actie kun je direct het adres activeren. In jouw geval zou ik kiezen voor Adres: recht (waar) of afbuigend (niet waar).
Als je puur op bezetmelders reageert, kun je dan zelfs de logische acties weglaten.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

De Dijk

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 14 dec 2019 :  14:46:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ruud,

Ik heb de schakelaar aangemaakt omdat ik dacht dat het zo moest.
Ik ga jouw tip proberen.
Ik kom terug met mijn bevindingen.

Wim

Wim van Dijk

KATO N-spoor, koploper 9.4, IB-IR, 13st 4v MDD t.b.v. enkele KATO wissels, 3st WDD met relais techniek t.b.v aansturing 9st KATO kruiswissel , 11x S88SD16-N, 2 ontkoppelaars i.c.m. lichtsluis, Loconet, S88LN, 4x keerlus, 1x Draai 15 kaart i.c.m. een WDD, Draaischijf Henk Kooiman, 5x OC32
Ga naar bovenaan de pagina

De Dijk

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 14 dec 2019 :  15:36:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Huub,

Het werkt.
Ik heb de schakelaar verwijderd uit het baanontwerp.
Een 3 stuks logische acties aangemaakt blok 45 bezet, blok 60 bezet en een OR actie van beide blokken.
Speciale actie: bij stamgegevens WIDO actief en logische actie aangevinkt verwezen naar de OR logische actie.
Bij actie gezet: Adres: Afbuigend (waar) of recht (niet waar) Wisseldecoder (loconet) adres 200

Als nu blok 45 of 60 op mijn baan bezet zijn zal de WIDO gaan
knipperen en mag het baan personeel niet oversteken.

Ik kan het nog mooier maken: als de loc rijdt van blok 59 naar 60 en het 1ste bzm van blok 60 activeert (301) gaat de WIDO met adres 200 knipperen. bij het activeren van bzm 611 in blok 45 mag de wido normaal branden. Van de andere zijde gezien trein komt van blok 54, 35, 86, 70 of 71 en de bzm 611 van blok 45 activeert gaat de WIDO knipperen. Bij het bereiken van bzm 301 blok 60 gaat de wido weer normaal branden.

Mij ff te complex om dit in koploper te krijgen

Bedankt voor je reactie

Wim

Wim van Dijk

KATO N-spoor, koploper 9.4, IB-IR, 13st 4v MDD t.b.v. enkele KATO wissels, 3st WDD met relais techniek t.b.v aansturing 9st KATO kruiswissel , 11x S88SD16-N, 2 ontkoppelaars i.c.m. lichtsluis, Loconet, S88LN, 4x keerlus, 1x Draai 15 kaart i.c.m. een WDD, Draaischijf Henk Kooiman, 5x OC32
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina