Auteur |
Onderwerp |
|
Edwin
13 berichten |
Geplaatst - 10 jul 2019 : 19:16:48
|
Beste Allen,
Nadat ik Koploper weer heb opgestart na wat aanpassingen in de baan krijg ik grafisch vrijwel overal blauwe bezetmeldingen, terwijl de info per blok aangeeft dat het blok vrij is. Als ik vervolgens automtisch rijden aanzet gaat het rijden het (toch) goed, terwijl alles rood is. Waar zit de omissie? Bekende glitch?
Groet,
Edwin
|
|
phdirk
Netherlands
2586 Posts |
Geplaatst - 10 jul 2019 : 19:24:47
|
Hallo Edwin,
Daar lijkt het wel op. Er kan ergens overspraak in de draden zitten. Er zal niets anders op zitten dan alles apart na te kijken. Dat wil zeggen, stukken losmaken en kijken wanneer wel en wanneer geen storing optreedt. Dan weet je waar het zit en kun je gericht aan de gang.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Edwin
13 Posts |
Geplaatst - 10 jul 2019 : 20:01:09
|
Hoi Dirk,
Dank voor je antwoord. Ik wilde dat eigenlijk vermijden :-).
Groet,
Edwin |
|
|
rbeek
Spain
161 Posts |
Geplaatst - 11 jul 2019 : 08:49:07
|
Dat alles blauw oplicht heb ik ook een enkele maal gezien, maar het verdween vanzelf weer wanneer de gehele opstartroutine was afgewerkt. Een keer bleef alles blauw maar toen heb ik de 6021 een restart gegeven om de verbinding opnieuw op te laten bouwen, waarna het probleem was verholpen. Misschien heeft het niets met elkaar te maken en was het simpelweg geluk, maar wie weet! Succes. René
(Märklin Digital CU6021 4xCF80 5xKeyboard Interface6041 9xS88 20xK83) |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 11 jul 2019 : 10:37:42
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Edwin
Beste Allen,
Nadat ik Koploper weer heb opgestart na wat aanpassingen in de baan krijg ik grafisch vrijwel overal blauwe bezetmeldingen, terwijl de info per blok aangeeft dat het blok vrij is. Als ik vervolgens automtisch rijden aanzet gaat het rijden het (toch) goed, terwijl alles rood is. Waar zit de omissie? Bekende glitch?
Terwijl je blokken bezet gemeld worden. Er toch over kunnen rijden in automatisch bedrijf, dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Want dat wil zeggen dat koploper zijn werk niet goed doet.
Ergens klopt er iets niet aan je verhaal en observatie.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
|
Onderwerp |
|