Nog steeds in diepe rouw voor het verlies van Paul. De enige manier om dit te verwerken is toch vooruit te kijken. Het leven gaat voort tegen een hoog tempo. Samen met mij stellen een paar duizende treinliefhebbers toch de vraag hoe het nu verder moet met hun geliefkoosde programma. We kunnen nog jaren verder met het programma zoals het nu is. Maar uiteindelijk zal het dan toch eindigen met de woorden van Paul:
Het einde is dus niet zo abrupt als een aantal mensen beweren, maar wordt zo langzamerhand wel definitief!
Paul was niet bereidt van de source vrij te geven. Maar is dit ook nog zo na zijn overlijden. Vele uitvindigen zouden niet verder ontwikkeld zijn als ze niet verder ontwikkeld werden na de dood van hun uitvinder. Voor alle misverstanden te vermijden ik ben geen programmeur. Misschien weten de nabestaande hier het antwoord op.
In mijn ogen zijn er voldoende alternatieven, die moderner zijn dan het gedateerde Koploper. Wil je dit up to date maken, zal er een groot deel pvernieuw geschreven moeten worden. Iets wat Paul al had gezien, en tegen op zag te doen. Gewoon blijven gebruiken zoals het nu is, kun je er nog jaren mee vooruit is mijn mening.