Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 152 / Bezoekers Vandaag: 1503
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 621
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Geen vervolgblok beschikbaar
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

IBKop

Netherlands
17 berichten

Geplaatst - 27 feb 2019 :  17:18:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste lezers, mijn naam is Jos en ik ben al zo'n 5 jaar met deze baan bezig. Hierbij een probleem waar ik tegenaan liep. De Mat64 942-2 Plan V staat in blok 89. Als er automatisch gereden wordt gaat de trein naar blok 82 en stopt daar met de mededeling dat er geen vervolgblok beschikbaar is. Haal ik vervolgens de trein van de rail en verwijder hem uit het blok dan zal de Mat 64 942-1 Plan V uit blok 88 via 89 naar 82 rijden en vervolgens naar 92 rijden. De treinen zijn identiek gedefinieerd. Ik heb alle beroemde vinkjes van keren e.d. nagelopen en kan hiervoor geen oorzaak vinden. Nog vreemder is het, dat, wanneer ik de Mat64 942 1 en 2 omwissel in de blokken 88 en 89 het probleem zich niet voordoet.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Jos



Download Attachment: Jasper2014.zip
122,13 KB

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 27 feb 2019 :  17:56:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Je hebt zelf in de variable treinroutes voor deze treinen blok 91 uitgesloten. Dus het klopt hij kan en mag nergens meer heen.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

IBKop

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 27 feb 2019 :  18:58:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,
Bedoel je daadwerkelijk blok 91? Dat blok is geen deel van het probleem. Het gaat om 92. Overigens als jouw stelling waar is voor blok 92 dan snap ik niet dat een andere trein wel via 89, 82 naar 92 kan.
Mvg, Jos
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 27 feb 2019 :  19:15:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Blok 92 zit ook in die zelfde variabele treinroute en is ook uitgesloten. te samen met een logische actie blok 88 bezet.
Je heb het zelf zo opgegeven, en die beperking opgelegd.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

IBKop

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 27 feb 2019 :  20:38:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hi Wim, dit is mij niet duidelijk, de actie waar jij aan refereert is volgens mij alleen actief als er naar opstelsporen gereden wordt, niet tijdens automatisch rijden. Bovendien blijft mijn eerdere opmerking staan dat als ik de Mat64 942-2 in blok 88 zet en dan automatisch ga rijden het allemaal goed loopt.

Mvg, Jos
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 27 feb 2019 :  22:03:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Tja, dan zal je er toch eens beter naar moeten kijken en er een goed over na moeten denken.
Tijdens mijn onderzoek kwam dit als de oorzaak bovenwater, het komt dus niet zomaar uit de dikke duim.


Volgens mij staat hier als blok 88 bezet is dat deze variable treinroute geldig is, en deze variable treinroute is voor een specifieke Locomotief (PLanV924-2).
En die variable treinroute sluit de blokken uit waar hij naar toe kan. Er zijn geen blokken meer over dus kan hij nergens meer naar toe.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Download Attachment: JosIBkop.jpg
298,41 KB

Bewerkt door Wim Ros op 27 feb 2019 22:20:09
Ga naar bovenaan de pagina

IBKop

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 27 feb 2019 :  22:20:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Wim, voor je moeite, geloof me, ik heb hier met meerdere personen al een paar weken aan gewerkt, en we komen er niet uit. Vandaar mijn oproep op dit forum. Ik heb inmiddels de positie van beide treinen omgedraait van 88 naar 89 v.v. en nu loopt het naar wens. Begrijp alleen niet waarom het in de oorspronkelijke versie niet werkt.
Nogmaals bedankt voor je moeite, en misschien hebben anderen nog ideeën.

Mvg, Jos
Ga naar bovenaan de pagina

IBKop

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 27 feb 2019 :  22:23:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Iets te snel met m'n vorige reactie. Zoals je zelf schrijft zijn deze beperkingen actief tijdens opstellen. Waar ik het probleem heb is wanneer als keurig opgesteld is en ik naar automatisch schakel.

Mvg, Jos
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 27 feb 2019 :  22:28:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Deze is actief als de logische actie waar is en alleen voor deze locomtief, helemaal niet voor opstellen. maar specifiek voor deze trein.
Maar als je het niet wil geloven of begrijpen, dan houd het gewoon op, de oorzaak heb ik je gegeven.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 27 feb 2019 :  22:36:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat


Volgens mij is dit de situatie die jij beschrijft in je openingsvraag.
En zie daar de oorzaak.
Precies zoals ik eerder aangaf.

Mvg
Wim

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

IBKop

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 27 feb 2019 :  22:38:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,
Ik heb zojuist de beperking naar 92 uit deze route verwijderd en nu werkt het. Pfhh was een zware bevalling. Bedankt voor je hulp en ben echt blij dat ik nu begrijp waar mijn gedachtenkronkel zat.

Nogmaals bedankt,

Mvg, Jos
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 28 feb 2019 :  10:57:19  Toon profiel  Reageer met citaat
"tijdens opstellen" in de naam van een variabele route opnemen is misschien niet slim.
Het zet je gedachten snel op het verkeerde been,"geldig bij rijden naar opstelsporen".

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina