Auteur |
Onderwerp |
|
Patrir
Belgium
54 berichten |
Geplaatst - 15 feb 2007 : 18:30:38
|
Hallo,
Zowat een jaar geleden ben ik gestart met modelspoor. Ondertussen heb ik mijn vooropgesteld baanplan (digitaal-twin center) uitgewerkt. Verder wil ik de computer inschakelen, mijn keuze wat betreft software gaat uit naar koploper. Nu wil ik eerst een testbaan aanleggen kwestie van ervaring op te doen.
Mijn vraag: Kan ik een gedeelte van mijn baan inrichten als testbaan? bv. een doorgangspoor en inhaalspoor indelen in 2 blokken en 6 secties en dit via koploper besturen(automatiseren)en de rest van de baan gewoon blijven gebruiken.
Alvast bedankt. Patrir |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2007 : 18:44:16
|
Hallo Patrir,
Tuurlijk geen enkel probleem; alleen moet dat andere deel dus niet zomaar over het deel van Koploper gaan rijden.
Mvg, Paul. |
|
|
Patrir
Belgium
54 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2007 : 19:16:56
|
Hallo Paul,
Als ik het goed begrijp is het onmogelijk van het niet-geautomatiseerde gedeelte rechtstreeks naar het geautomatiseerde gedeelte(blok 1-2).
Mvg Patrir |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2007 : 20:03:49
|
Patrir,
Hoe had je dat dan gedacht? De automatisering moet toch weten wat er gebeurd? Zo maar verdwijnen of op komen rijden is zonder handmatige tussenkomst niet mogelijk.
Mvg, Paul. |
|
|
Patrir
Belgium
54 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2007 : 20:51:06
|
Het is de boedoeling een stuk van mijn originele baan te reserveren voor testbaan. Dus: handmatig rijden op het niet geautomatiseerde gedeelte, komt de trein aan in bv. blok 1 kan de computer het hier overnemen of moet ik de volledige baan automatiseren?
Mvg Patrir |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2007 : 21:05:14
|
Hallo Patrir,
Waar de computer het over moet nemen moet jij wel vertellen aan de computer welke trein hier aan komt rijden. Anders kan de computer helemaal niets. De computer weet alleen maar dat een bezetmelder bezet wordt, maar niet welke trein daar aan komt rijden. Dat moet jij eenmalig vertellen bij de overgang van handmatige deel naar het automatische deel.
Mvg, Paul. |
|
|
Patrir
Belgium
54 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2007 : 22:13:18
|
Paul,
Alvast bedankt voor uw uitleg, ik zal dit zeker uit proberen. Maar eerst ga ik me verder verdiepen in het programma.
Mvg Patrir |
|
|
|
Onderwerp |
|