Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 163 / Bezoekers Vandaag: 328
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 706
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 bezetmelders
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

gardevil

Belgium
42 berichten

Geplaatst - 25 nov 2018 :  22:20:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gardevil  Reageer met citaat
Hoi allen,

ben opnieuw begonnen met een modulebaan en de vraag die hier bij mij opkwam is volgende.

Om een spoor in beide richtingen te berijden en volledige detectie te hebben en twee stopsecties moet je drie bezetmelders hebben.

Ik vroeg me af of dit ook gaat met twee bezetmelders, waarbij je dan het te detecteren gedeelte in twee exat even grote stukken verdeeld. In weze heb je dan hetzelfde als detectie in een richting, waarbij je van het eerste gedetecteerde gedeelte (lang) naar een tweede gedeelte gaat (kost (stopsectie), alleen zijn beide delen dan even groot; Uiteindelijk bespaart dit wel wat bezetmelders.

mvg Frank

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 25 nov 2018 :  22:35:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Een echte beginnersvraag, heeft niets met technische installatie te maken.

2 melders per blok gaat uitstekend, en is al zo vaak besproken, dat het een beetje vervelend wordt om het weer een keer te vertellen.

Bloklengte b.v. 2 meter
Aankomst sectie 20 cm tussensectie zonder melder 1,60 stopsectie 20cm.
3 secties per blok waarvan er 2 een melder hebben.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 25 nov 2018 :  23:36:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Frank,

Ik ken iemand die heeft een blok van 1,5 m opgedeeld in twee stukken van 0,75 m. Wordt bereden in twee richtingen, maar je moet dan wel een stevig stukje doorrijden in de stopsectie.
Dat doorrijden begint pas te lukken als het "leren remmen" goed verlopen is, tijdens het leren remmen zal hij soms een noodremming uitvoeren en staat zijn staart soms nog in het vorige blok.
Mits wat geduld wordt dat beter.
Niet direct beginnen met doorrij afstanden groter en groter te maken, want dan staat hij één van de volgende keren ineens in het volgende blok.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 26 nov 2018 :  00:00:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
En dat doorrijden in cm/sec moet je zoveel mogelijk vermijden in koploper, dat kost veels teveel rekentijd/ processortijd.
Ook al meerdere malen verteld en staat ook gewoon in de handleiding.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 nov 2018 :  07:04:55  Toon profiel  Reageer met citaat
@Wim,

Waar staat dit in de handleiding over trage pc icm doorrijden. Ik kan het niet vinden. Inmiddels kan dit er wel uit. Voor mij geldt dan alleen nog het argument: de plek is verkeerd aangelegd. Beter dat verhelpen dan lapmiddel "doorrijden in cm" te gebruiken.


Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

gardevil

Belgium
42 Posts

Geplaatst - 26 nov 2018 :  09:56:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gardevil  Reageer met citaat
Wim,

wat jij zegt is net wat ik nou NIET wil. Had ik zelf ook wel uit de handleiding kunnen halen.

Theo,

daar ben ik wel wat mee, had dit zelf al bedacht maar wou bevestiging.

Zullen drie melders worden.

Bedankt voor de reacties.

Frank

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina