Auteur |
Onderwerp |
|
gardevil
Belgium
42 berichten |
Geplaatst - 25 nov 2018 : 22:20:58
|
Hoi allen,
ben opnieuw begonnen met een modulebaan en de vraag die hier bij mij opkwam is volgende.
Om een spoor in beide richtingen te berijden en volledige detectie te hebben en twee stopsecties moet je drie bezetmelders hebben.
Ik vroeg me af of dit ook gaat met twee bezetmelders, waarbij je dan het te detecteren gedeelte in twee exat even grote stukken verdeeld. In weze heb je dan hetzelfde als detectie in een richting, waarbij je van het eerste gedetecteerde gedeelte (lang) naar een tweede gedeelte gaat (kost (stopsectie), alleen zijn beide delen dan even groot; Uiteindelijk bespaart dit wel wat bezetmelders.
mvg Frank
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk? |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 25 nov 2018 : 22:35:39
|
Een echte beginnersvraag, heeft niets met technische installatie te maken.
2 melders per blok gaat uitstekend, en is al zo vaak besproken, dat het een beetje vervelend wordt om het weer een keer te vertellen.
Bloklengte b.v. 2 meter Aankomst sectie 20 cm tussensectie zonder melder 1,60 stopsectie 20cm. 3 secties per blok waarvan er 2 een melder hebben.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 25 nov 2018 : 23:36:41
|
Frank,
Ik ken iemand die heeft een blok van 1,5 m opgedeeld in twee stukken van 0,75 m. Wordt bereden in twee richtingen, maar je moet dan wel een stevig stukje doorrijden in de stopsectie. Dat doorrijden begint pas te lukken als het "leren remmen" goed verlopen is, tijdens het leren remmen zal hij soms een noodremming uitvoeren en staat zijn staart soms nog in het vorige blok. Mits wat geduld wordt dat beter. Niet direct beginnen met doorrij afstanden groter en groter te maken, want dan staat hij één van de volgende keren ineens in het volgende blok.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 26 nov 2018 : 00:00:13
|
En dat doorrijden in cm/sec moet je zoveel mogelijk vermijden in koploper, dat kost veels teveel rekentijd/ processortijd. Ook al meerdere malen verteld en staat ook gewoon in de handleiding.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 26 nov 2018 : 07:04:55
|
@Wim,
Waar staat dit in de handleiding over trage pc icm doorrijden. Ik kan het niet vinden. Inmiddels kan dit er wel uit. Voor mij geldt dan alleen nog het argument: de plek is verkeerd aangelegd. Beter dat verhelpen dan lapmiddel "doorrijden in cm" te gebruiken.
Mvg, Paul. |
|
|
gardevil
Belgium
42 Posts |
Geplaatst - 26 nov 2018 : 09:56:13
|
Wim,
wat jij zegt is net wat ik nou NIET wil. Had ik zelf ook wel uit de handleiding kunnen halen.
Theo,
daar ben ik wel wat mee, had dit zelf al bedacht maar wou bevestiging.
Zullen drie melders worden.
Bedankt voor de reacties.
Frank
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk? |
|
|
|
Onderwerp |
|